• Anonym (Mår skit)

    Dagen efter piller

    Jag och fästmannen hade sex och kondomen sprack, så jag tog ett dagen efter piller. Detta var söndag den 8e.


    Den 12e fick jag min mens, fram till 18e.
    Den 21e hade vi sex och kondomen sprack igen (visade sig att kondomerna var gamla). Så jag tog ett till dagen efter piller den 22e. 
    Den 21e visar kalender att jag är fertil :(
    Sen den 23e har jag kraftiga smärtor i magen och ryggen, som mensvärk. Får lite blödningar då och då. Utöver detta så mår jag SKIT. Jag gråter non-stop, har ångest, vill gå och dö. Som rejäl jävla PMS.
    Vad är detta? Jag och fästmannen har inte bråkat på 2 år och nu kom det. Jag har varit så kall mot honom hela veckan och samtidigt varit så ledsen, arg, gråtit. Jag mår så jävla dåligt att jag kan gå hoppa någonstans. Har aldrig mått så här
  • Svar på tråden Dagen efter piller
  • Anonym (Alice)

    Usch vad jobbigt! 

    Dagen efter-piller kan ju göra att menscykeln rubbas, så det är väl det som har hänt. Och så gick väl hormonerna helt bananas när det blev två gånger såpass tätt inpå varandra.

    Hoppas att du snart är tillbaka till ditt vanliga jag! Och fortsätter det såhär så sök vård. För så dåligt ska du inte behöva må.

  • Deeru

    Det är ju rejält med hormoner i de pillren, så två gånger på raken blir nog väldigt mycket för kroppen. När du är medveten om att det är en hormonrubbning som gör att du mår så här så kan det vara lättare att hantera. Det kommer gå över.

  • Anonym (Mår skit)

    Men är det farligt? Hur länge ska jag må så här :(
    Blöder, värre än mensvärk och gråter konstant

Svar på tråden Dagen efter piller