• Anonym (Anonym)

    Herpes skov hur länge

    Har hört att herpes första gångerna/året ska vara värst. Hur länge höll era första skov i? 
    Gynekolog såg att jag hade blåsor och en sprucken blåsa och misstänker herpes.
    Besvären jag har kan pågå i flera veckor, mer än en månad. Alla symtom på herpes stämmer så bra in på mig. Har läst att skoven pågår 2-3 veckor, men om det är första året kan skoven hålla i längre då?

  • Svar på tråden Herpes skov hur länge
  • Anonym (Sen 2015)

    Tja. Jag det stämmer första åren kan det komma skov mer ofta. Jag blev smittad 2015 och fick mina skov runt analen (rimming) och dom första kom runt analöppningen och sen har dom krypit utåt. Köpte medicin första åren men insåg att dom bearbetade skoven lika långsamt som o läka själv.
    Idag får jag sällan skov. Kanske 1gång per år på sin höjd som sätter sig på skinkorna eller "bankomaten" där skinkorna möts. Men efter en vecka så är dom borta. 

    Dom kommer i samband med stress och jag lider inte av dom. Har idag en partner sen snart 8 år tillbaka (2017) som vet om det och vi ser bara till att inte ha sex o sånt den veckan. Så lev vidare och får du skov så se till att noga tvätta. Inte klia sönder blåsorna (tar längre tid att läka) och rör inte dig och sen nån annans slemhinna efteråt även om bakterierna dör ganska fort utanför kroppen. 
    // kille idag 35 fick dom som 25 åring

Svar på tråden Herpes skov hur länge