• Anonym (Näsan)

Näsoperation, värt?

Jag vet inte om detta är rätt forum, men testar.

Jag har alltid haft komplex över min näsa. Den är modell större och tar över i mitt ansikte. Är jättenöjd med mitt utseende i övrigt. 

Nu är jag 30+ och har ekonomisk möjlighet att betala en operation. Men det känns också DYRT att lägga typ 75 000 kr såklart, när jag helst bara hade velat landa i att jag duger som jag är. Tänker på min stora näsa flera gånger per dag och har alltid gjort.

Ska jag? 

Är det någon här som gjort en operation och tyckte du isåfall det var värt det?
    berättar man för tex kollegor/chef om operationen? Hur länge är man svullen efteråt?

• Svar på tråden Näsoperation, värt?
  • Anonym

Hur stor är näsan, finns det någon känd person som du kan jämföra med?
    Oftast ser man sina egna defekter så himla mycket mer än andra ser dem.

• Anonym (Näsan)

skulle säga att min näsa påminner om dessa näsor

• Anonym (LYS)

Visst att det kanske är en något större näsa än snittet, men inte så att det skulle distrahera eller förstöra helheten. Alla har ju lite olika ansiktsdrag, lite större näsa, lite tunnare läppar, brett mellan ögonen.. you name it. Det är det som gör oss unika och fantastiska. Lägg en bråkdel av vad operationen skulle kosta på några sessioner hos en bra terapeut, och lär dig älska dig själv. Det har du nytta av hela resten av livet. Yttre skönhet är alltid bara tillfälligt ändå...

• Anonym (Fint)

Näsorna på bilderna är absolut inte fula. Jag personligen tycker att de är vackra, unika och ger karaktär. Lägg pengarna på en fet kryssning i Karibien istället. 😊

• Anonym (H)

Tyckte att alla kvinnorna på bilderna var superfina. Ser absolut noll fel med deras näsor, utan bara att de ger karaktär till deras ansikte. Personligen så ser jag ingenting attraktivt eller minsta intressant med människor som ser ut helt enligt normen. Det är våra olikheter som ger karaktär

• Anonym (Fint)
    Anonym (H) skrev 2024-09-23 19:26:21 följande:

Tyckte att alla kvinnorna på bilderna var superfina. Ser absolut noll fel med deras näsor, utan bara att de ger karaktär till deras ansikte. Personligen så ser jag ingenting attraktivt eller minsta intressant med människor som ser ut helt enligt normen. Det är våra olikheter som ger karaktär

Precis+ att det ser otroligt mycket mer high class ut att rocka det man föddes med. 
Svar på tråden Näsoperation, värt?