• Anonym (Behov av råd)

Skicka blombud till tjej

Hej på er,

Det tog slut mellan mig och tjejen förra veckan. Hon sade att hon bara ville vara vänner vilket kom lite från ingenstans då hon kort innan sagt att det är mig hon vill vara med och att hon ser framför sig att vi skaffar barn tillsammans.

Den senaste tiden har varit svår. Hon är inte från Sverige utan är från ett land i Sydamerika vilket har bidragit till mycket stress för henne då hon bara varit här på visa. Hon har ansökt om förlängt visa men har ännu inte fått svar. Utöver det lyckades vi bli gravid, men det slutade inte väl. Hon har sedan dess känt sig nedbruten och krossad vilket jag tror bidrar till att hon "bara vill vara vänner". Jag tror att det är en försvarsmekanism för att hon inte ska bli mer sårad än vad hon redan blivit.

Vi har för närvarande ingen kontakt och jag vet inte om när hon får svar från Migrationsverket. Jag skulle gärna vilja skicka ett blombud till henne med ett kort där jag visar min uppskattning för henne. Vore det en dum idé? 

• Svar på tråden Skicka blombud till tjej
  • Anonym (Bill)

Att skicka blommor med uppmuntrande text om att du tänker på henne och önskar henne allt gott är okej, men gör det EN gång. Du kan ignorera SmulanFnulan, hon applicerar sina egna erfarenheter.

• SmulanFnulan
    Anonym (Bill) skrev 2024-09-23 10:53:18 följande:

Att skicka blommor med uppmuntrande text om att du tänker på henne och önskar henne allt gott är okej, men gör det EN gång. Du kan ignorera SmulanFnulan, hon applicerar sina egna erfarenheter.

Nej, jag talar för hela kvinnokollektivet. Att du är man är en rejäl lågoddsare. 
  • Anonym (C)
    SmulanFnulan skrev 2024-09-23 10:56:00 följande:
    Nej, jag talar för hela kvinnokollektivet. Att du är man är en rejäl lågoddsare. 
    Du talar INTE för mig.
  • KimLinnefeldt

Fin idé, man ska inte vara snål med att visa uppskattning.

"Tack för alla fina stunder. Saknar dig."

Att du visar att du tycker om henne och bryr dig om henne är en kärleksfull handling. Sen kan du inte förvänta dig att hon ska svara eller att det ska leda till något, men det känns säkert bra för henne att du inte tänker dåliga tankar om henne. 

• SmulanFnulan
    Anonym (C) skrev 2024-09-23 11:23:29 följande:
    Du talar INTE för mig.
    Du tillhör en minoritet (samma minoritet som tycker svartsjuka och kontrollbehov är gulligt). 
  • Anonym (Behov av råd)
    KimLinnefeldt skrev 2024-09-23 11:30:34 följande:

Fin idé, man ska inte vara snål med att visa uppskattning.

"Tack för alla fina stunder. Saknar dig."

Att du visar att du tycker om henne och bryr dig om henne är en kärleksfull handling. Sen kan du inte förvänta dig att hon ska svara eller att det ska leda till något, men det känns säkert bra för henne att du inte tänker dåliga tankar om henne. 

Nej, jag förväntar mig inte att jag ska få tillbaka henne utan hon åker med största sannolikhet hem oavsett svar på förlängning av visa. Det har ju som sagt varit väldigt turbulent med en oplanerad graviditet och allt runtomkring det och jag vill väl bara att hon ska åka hem med lite mer positivitet.
  • Anonym (C)
    SmulanFnulan skrev 2024-09-23 11:47:52 följande:
    Du tillhör en minoritet (samma minoritet som tycker svartsjuka och kontrollbehov är gulligt). 
    Du tillhör en minoritet som har för vana att lägga ord i andras mun utan minsta fog. Inget av det du påstår stämmer för mig.
  • SmulanFnulan
    Anonym (C) skrev 2024-09-23 11:57:05 följande:
    Du tillhör en minoritet som har för vana att lägga ord i andras mun utan minsta fog. Inget av det du påstår stämmer för mig.
    "Ok".
  • Anonym (Stalker)

Jag tycker hela grejen låter sjukt obehaglig. Varför gick du inte den extra milen under tiden ni de facto var i ett förhållande? Typiskt män att bli lösningsfokuserade när förhållandet redan är dött.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Behov av råd)
    Anonym (Stalker) skrev 2024-09-23 12:00:13 följande:

Jag tycker hela grejen låter sjukt obehaglig. Varför gick du inte den extra milen under tiden ni de facto var i ett förhållande? Typiskt män att bli lösningsfokuserade när förhållandet redan är dött.

Nu gjorde jag det visserligen under förhållandets gång också dock.
  • Anonym (Mepp)

Hon gjorde slut för att hon inte vill vara ihop med dig. Varför förklarar du det med att det skulle bero på turbulensen kring graviditeten och utvisning? Hade hon velat vara ihop med dig hade hon inte gjort slut. Vad tänker du att blommor skulle tillföra i detta? Positiv känsla skriver du, varför skulle hon få det av att få blommor från någon hon inte vill vara med? Det verkar dock handla mer in dig än om henne... 
    Jag hade blivit irriterad om någon jag gjort slut med skickade blommor.

Svar på tråden Skicka blombud till tjej