• Nemin

Eira eller Lisen?

Väntar en dotter och vi har så svårt att bestämma namn. De namn vi känner mest för just nu är Eira och Lisen. Vad tycker ni om de namnen? 

Även Sally och Disa gillar vi men de har nog sjunkit lite just nu 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Eira eller Lisen?
  • Anonym (-)

Blivit lite väl mycket tjat om namnet Eira på sistone. 

Varför inte bumpa din ursprungliga tråd om detta namn istället för att skapa nya varje dag? Börjar bli tröttsamt. 

• Nemin
    Anonym (-) skrev 2024-09-23 01:33:31 följande:

Varför inte bumpa din ursprungliga tråd om detta namn istället för att skapa nya varje dag? Börjar bli tröttsamt. 

Vad menar du? Jag har inte skapat några trådar om detta tidigare.. 
  • Anonym (A)
    Anonym (-) skrev 2024-09-23 01:33:31 följande:

Eira är ett exttemt vanligt namnförslag just nu, det är därför man ser namnet så mycket på FL nu. 
  • Anonym (-)
    Anonym (A) skrev 2024-09-23 08:24:31 följande:
    Eira är ett exttemt vanligt namnförslag just nu, det är därför man ser namnet så mycket på FL nu. 
    Googlade lite. Är det Camilla Gripes barnböcker som gett namnet dess nuvarande popularitet kanske? Eira är ju inte nåt vardagligt namn direkt.
  • Nemin

Hade ingen aning om att Eira var så populärt. Känner bara till en person som heter det och hon är 14 år nu så det var ju längesedan hon fick namnet. Oavsett det är vanligt eller inte nu tycker jag det är väldigt fint 😊

• Nemin
    FruFarfalle skrev 2024-09-23 14:15:17 följande:

Beror på var ni bor, äääjra funkar inte så bra här i Östergötland iaf ;)

Haha, sant. Inte så bra i Skåne heller kan jag tänka mig. Vi bor i Västra Götaland. 
  • trollhona
    Eira helt klart.
    Lisen är ett smeknamn och hon kommer alltid få frågan om vad hon heter "på riktigt".
  • Cathariiina

Eira. Lisen är ett väldigt enfaldigt smeknamn. Om ni tar Lisen kan sedan lillasyrran heta Lotten! Tomte

• Anonym (Saija)

Eira! kvinnligt, elegant. Lisen låter inte fint förlåt 

• Anonym (Saija)

Lisen låter lite som något slags snabbgående pendelbåt. Alt. någon tjej det är synd om med diagnoser. 

Svar på tråden Eira eller Lisen?