• Anonym (Förtvivlad)

Hur gör jag för att skaffa familjehem eller dylikt för ett av barnen🙈

Har ensam vårdnad. Ett av barnen är det mkt problem kring tänker inte gå in på allt men tror det skulle vara bäst långsiktigt för alla om han bodde någon annanstans.. Detta tar emot oerhört såklart och jag vet inte alls hur jag ska gå tillväga, dels hur tar jag det med barnet i fråga och socialtjänsten?

(Socialtjänsten är väl insatta i problematiken men jag ha kämpat på för att försöka fixa det här)

• Svar på tråden Hur gör jag för att skaffa familjehem eller dylikt för ett av barnen🙈
  • Anonym (Inte säker)

Det är socialtjänsten du ska söka om detta hos. Vet ej om det är så enkelt att fylla i en blankett eller om du i princip måste orosanmäla dig själv.

• Anonym (Eh)

Barnet är väl ingen anledning att prata med alls innan det är 100 % klart att det blir annat boende.

• Anonym (Man)

Gissar på att det är dialog med soc som gäller.

• Anonym (Mammut)

Orosanmäl dig själv, att du inte kan hantera barnet, så får de ta det därifrån.

Det gjorde en bekant till mig för sin son för han slog henne och sin syster och det var enda sättet för att få rätt hjälp. Det löste sig på ett drygt år, tack och lov.

Svar på tråden Hur gör jag för att skaffa familjehem eller dylikt för ett av barnen🙈