• Anonym (Vill)

Designerkläder petite

Hej
    jag är strlk 32-34, ibland 36 (xxs,xs,s), väldigt smal om axlarna.
    Tycker Rodebjer har snygga kläder 
    men där måste man ju vara fotomodellslång för att bära deras kläder. Har ni tips på andra märken som går ner i storlekarna? Och som inte har XS i mått som för en 38..

tack

• Svar på tråden Designerkläder petite
  • Anonym (Storlek)

Se efter Petite-storlekar. De är anpassade till kortare, nätt personer. Många engelska webshoppar har det som en kategori, tex Asos och Next. 
    I svenska butiker/webshoppar är det ovanligare - troligen för att efterfrågan är mindre - men jag såg att tex bonprix.se har ett visst sortiment. Det var de jag kom på nu att söka upp. 

Märken från länder där folk generellt är kortare och nättare kan vara värt att kolla upp, tex Italien, Japan, Sydkorea... 

Det kan också vara bra att hitta en sömmerska som kan hjälpa dig att lägga upp och anpassa kläderna, Om du köper en så dyr klänning som Rodebjer så kan butiken säkert vara behjälplig med kontakten. Och ha viss insikt i vad som går att göra, så de kan råda dig om modell innan du köper något.

• Anonym (Storlek)

Och ja, jag vet att varken Asos, Next eller Bonprix har märkeskläder i prisnivå med Rodebjer, men det var exempel. 

• Anonym (Vill)

Tack för bra tips! Trodde faktiskt bon prix mest var för plus Suez så det får jag kolla upp. Och så trist att vi har så lite asiatiskt mode på plats här i Sverige, vet att jag trivdes mkt bra i butikerna i ex hongkong.

Men i övrigt, bland designer märkena, är det någon som vet om det finns något märke som kör lite mindre? Ev Hope har ju pyttesmå kläder (har massor av Hope), Filippa k kan jag ha deras byxor men inte kavajer, rodebjer är bara att glömma?
    hur är tiger, samsoe samsoe etc.? Fattar ju att jag måste prova men vore fint med lite guidning då tid är dyrbart.. 

tack!

Svar på tråden Designerkläder petite