• Anonym (Jämställdhet i sängen)

Sex ska vara på lika villkor

Sex ska vara på lika villkor enligt exempelvis sjukvårdsguiden. 
    www.1177.se/Stockholm/liv--halsa/sexuell-halsa/sexlust-och-kathet/

Det innebär ju då att både män och kvinnor ska få samma förutsättningar och möjligheter när det handlar om sex. 

Idag så har kvinnor vanligen lättare att få en sexpartner jämfört med männen men det är färre kvinnor som får minst 1 orgasm vid sex jämfört med männen.
    Medan kvinnor som får en orgasm kan få flera orgasmer vilket det händer sällan för männen. 
    Det är mer socialt accepterat ifall en man vill dejta en kvinnlig oskuld medan det är tvärtom när det handlar om manliga oskulder. 
    Kvinnor som har många sexpartner kan hånas och få det svårare att få sex med män medan män som har få eller inga sexpartner kan i hög ålder ha svårt att få en kvinnlig partner. 

Hur ser eran syn på sex?
    Lever ni i jämställda förhållanden? 

• Svar på tråden Sex ska vara på lika villkor
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (M)

Den där artikeln handlar väl mer om när man väl har sex med någon. Då ska det vara lika

men jag tror inte att njutningen är jämnt fördelad alltid

• Anonym (Elisa)
    Anonym (Jämställdhet i sängen) skrev 2024-09-20 21:39:09 följande:
    Sex ska vara på lika villkor

Sex ska vara på lika villkor enligt exempelvis sjukvårdsguiden. 
    www.1177.se/Stockholm/liv--halsa/sexuell-halsa/sexlust-och-kathet/

Det innebär ju då att både män och kvinnor ska få samma förutsättningar och möjligheter när det handlar om sex. 

Idag så har kvinnor vanligen lättare att få en sexpartner jämfört med männen men det är färre kvinnor som får minst 1 orgasm vid sex jämfört med männen.
    Medan kvinnor som får en orgasm kan få flera orgasmer vilket det händer sällan för männen. 
    Det är mer socialt accepterat ifall en man vill dejta en kvinnlig oskuld medan det är tvärtom när det handlar om manliga oskulder. 
    Kvinnor som har många sexpartner kan hånas och få det svårare att få sex med män medan män som har få eller inga sexpartner kan i hög ålder ha svårt att få en kvinnlig partner. 

Hur ser eran syn på sex?
    Lever ni i jämställda förhållanden? 

Du ställer två helt olika frågor ju!?
    Hur är eran syn på sex?
    Lever ni jämnställda förhållanden?

Min syn på sex som kvinna är att det är löjligt enkelt att skaffa en man att ligga med överallt i världen...Vilken man som helst.
    Det har jag gjort flera ggr..skaffat ett ligg med olika män, fast oftast har det varit samma män som vill träffas om och om igen..fast jag redan är gift, men det spelar ingen roll. Min man kan göra detsamma om han önskar..Helt ok för min del och det har jag sagt till honom..Men han vill inte? Så han vet hur jag är, men väljer mig ändå!?

Annars så har vi ett jämställt förhållande på så sätt att det är han som får dra in pengarna.och jag sköter markfronten..Jämställt för mig betyder en man som kan ta hand om mig ekonomiskt, medans jag tar hand om honom och allt som har med hemmet att göra..
    Anonym (M) skrev 2024-09-20 21:55:19 följande:

Den där artikeln handlar väl mer om när man väl har sex med någon. Då ska det vara lika

De säger ju att sex ska vara på lika villkor. Det borde i så fall betyda att det ska gälla för sex i allmänhet. 
    Varför ska ses vara "lika" när folk har sex men inte sex i övrigt?

I så fall handlar det om vilseleda när man påstår att sex ska vara på lika villkor men man menar egentligen inte det.  
    Från hemsidan "All sex ska vara på lika villkor.

Att ha sex på lika villkor betyder att allas njutning är lika mycket värd, och att det ska kännas skönt och härligt både för dig och den eller de du har sex med före, under och efter sexet. Man kan känna upphetsning men ändå känna att det känns fel. Då ska man själv kunna avbryta det som sker."

Man försöker låtsas som det är någon lag på att sex ska gå till så här när det i själva verket är en åsikt

Det är extra konstigt när myndigheter inte är neutrala. 
  • Anonym (Kalle)

Som vanligt blandar du ihop äpplen, päron, igelkottar och helikoptrar i en salig röra. Man kan inte ens dra bråkdelen av dina slutsatser från länken.

När man väl har sex med någon som vill ha sex med dig så är bägges njutning viktig. Män har ofta lättare att njuta än kvinnor och lättare att komma. Finns inget som syftar till att alla ska ha lika mycket sex.

Anonym (Kalle) skrev 2024-10-06 17:26:34 följande:

Som vanligt blandar du ihop äpplen, päron, igelkottar och helikoptrar i en salig röra. Man kan inte ens dra bråkdelen av dina slutsatser från länken.

När man väl har sex med någon som vill ha sex med dig så är bägges njutning viktig. Män har ofta lättare att njuta än kvinnor och lättare att komma. Finns inget som syftar till att alla ska ha lika mycket sex.

Det är inte tvång att det ska vara "lika" då också.
    Man skulle kunna påstå då att det borde vara lika även hur mycket sex man har. 

Om man påstår att "sex ska vara på lika villkor".
    Då snackar man om sex i allmänhet och det borde egentligen även också betyda att sex ska vara på lika villkor även hur lätt man får tillgång till en sexpartner och hur mycket sex olika personer har. 

Det är bara en åsikt vilket man inte tar upp utan det låter som sex måste gå till på det där viset. 
Svar på tråden Sex ska vara på lika villkor