• Anonym (Förtvivlad)

Gravid och ensam?

Jag och min kille har varit ihop i ungefär 4 år. Han har 2 barn varannan vecka Vi bor en bit ifrån varandra, det har inte blivit att vi flyttat ihop ännu men har väl ändå alltid varit planen. Jag brukar vara där varannan helg, oftare är svårt då jag har mitt jobb här.
    Det har väl inte precis ledit till att jag kommit barnen jättenära tyvärr, även om vi har det trevligt när vi ses. Den ena pojken är väldigt känslig och vill helst ha sin pappa ifred känns det som. Jag har alltid velat ha barn och vi har pratat om "i framtiden"
    Det blev inte så för jag råkade oplanerat bli gravid. Han blev inte alls glad, men har ändå sagt att det är det finaste som kan hända då han älskar mig så otroligt mycket. Dock säger han att detta kommer aldrig fungera att jag flyttar dit med ett barn, jag känner mig förtvivlad vill inte ta bort det heller då detta kanske är min enda chans. Vi älskar varandra men varför är han så inställd på att det inte kommer att fungera? Är det jag som tänker för positivt? Någon i liknande situation som det gått bra för?

• Svar på tråden Gravid och ensam?
  • Anonym (qwerty)

Svårt att säga eftersom vi inte vet bakgrund. Hur gamla är hans tidigare barn? Hur är hans relation till dem? Deras relation till sin mamma? Hur uppfattar de dig?
    De kommer ju tvingas lära känna dig bättre om du bor där, du är ju ändå mamma till deras syskon...
    Finns det bostäder där han bor, kan du flytta dit och bo i närheten eller kan ni flytta ihop någonstans på mitten? Kan du byta jobb och jobba i hans stad, eller hur har ni tänkt att det ska fungera långsiktigt Kan han byta jobb och komma till dig? Ni måste ju ha haft en dialogom detta för framtiden.

• Dexter dot com

Det låter ju som han prioriterar sina tidigare barn före ert gemensamma kommande barn så ställ dig in på att du blir ensam i det här. Finns det ens jobb om du skulle flytta? Är det tänkt att han kommer bo med dig varannan vecka när han inte har sina barn. Kommer han i framtiden inte vilja att hans barn träffar sitt halvsyskon hemma hos honom?

• Tow2Mater

Men har ni inte pratat om det? Frågan varför är han så inställd på att det inte kommer att fungera? måste ju han kunna svara på.

• Anonym (Y)

Fråga honom varför han är så inställd på att det inte skulle fungera att du flyttar dit med ett barn. Menar han att ni alltid ska vara särbos eller menar han i just det nuvarande boendet?

Och fråga hur han tycker att det ska se ut i framtiden. Tänker han att det ska bli varannan vecka eller varannan dag eller att det ska vara du och barnet och han ska vara lek-pappa varannan helg? Eller något helt annat?

Ni behöver en realistisk och hållbar plan för framtiden, kanske gå och prata med någon tillsammans kan vara bra.

Undrar också hur gamla ni är, hur gamla barnen är, hur långt ifrån varandra ni bor nu och hur långt det kommer bli till jobbet för dig om du flyttar (eller hur lätt det kan antas vara att hitta ett nytt jobb om du flyttar).

Svar på tråden Gravid och ensam?