• Anonym (Y)

Amningsuppehåll tandblekning

Jag ammar min 16 månaders son 1 gång om dagen. Mest för närhet? jag vill bleka tänderna, något de avråder från att göra om man ammar. 

tror ni det är någon fara om man har ett amnings uppehåll på en vecka under tiden man bleker o sen börjar igen? Eller är medlet kvar i kroppen lång tid ?

• Svar på tråden Amningsuppehåll tandblekning
  • Anonym (Göran)

Du glömde nog nämna vems tänder.

• Anonym (Y)
    Anonym (Göran) skrev 2024-09-20 10:40:12 följande:

Du glömde nog nämna vems tänder.

Jag skrev: jag vill bleka tänderna. Något oklart?
  • Anonym (Njä)

Du kan inte tänka dig att vänta tills du ammat klart?
    Du tycker blekare tänder är viktigare än närheten till barnet?
    Tro inte att du självklart kan återuppta amningen efter en vecka.

• Anonym (S)

Märklig prioritering. Lite samma som en jag vet som valde att göra läppförstoring istället för att köpa en bilbarnstol till sitt barn. 

Vist finns det ersättning som duger men om du vill och kan amma varför förstöra tänderna och inte kunna amma på ett tag? 

• Räkan77
    Anonym (S) skrev 2024-09-20 11:36:17 följande:

Märklig prioritering. Lite samma som en jag vet som valde att göra läppförstoring istället för att köpa en bilbarnstol till sitt barn. 

Vist finns det ersättning som duger men om du vill och kan amma varför förstöra tänderna och inte kunna amma på ett tag? 

Sån märklig prioritering är det ju inte eftersom barnet är 16 månader. De allra flesta har redan slutat amma då.

TS, jag skulle inte lita på någon här gällande när ämnet går ur kroppen. Om inte tandläkaren kan svara så kanske giftinformationscentralen har svar?
  • Anonym (Y)
    Räkan77 skrev 2024-09-20 13:13:13 följande:
    Sån märklig prioritering är det ju inte eftersom barnet är 16 månader. De allra flesta har redan slutat amma då.

TS, jag skulle inte lita på någon här gällande när ämnet går ur kroppen. Om inte tandläkaren kan svara så kanske giftinformationscentralen har svar?
    Tycker inte heller jag prioriterar konstigt? 
    jsg köpte tandblekning hos tandläkaren innan hsg visste jag var gravid. Valde därför skjuts upp det. Blekningen går ut sista september.. så visst kan jag slänga det men barnet är som sagt 16 månader sp är dags snart ändå. Så jag har verkligen prioriterat barnet o ammat såpass länge. Enligt tandläkaren kunde jag amma utan problem men jag valde att avstå. Så skulle det vara så att han inte vill amma efter en vecka så är det ju egentligen bara bra o vi har slutat amma.. är mest jag som inte är redo att sluta 
Svar på tråden Amningsuppehåll tandblekning