• Anonym (Tacohej!)

Hjälp? Positivt, negativt och nu åter positivt?

är det någon som varit med om liknande och vill dela med sig eller som har annan vettig input så är jag jättetacksam!

Efter att ha haft en del gravidsymptom ett par dagar tog jag 17/8 ett clear blue digital med veckoindikator som visade ?gravid 1-2?. Blev jätteglad och bestämde att ta ett nytt test en vecka senare för att se så att veckorna ökar. Tog så nytt clearblue med veckoindikator 24/8 och det visade ?ej gravid?. För säkerhetsskull tog jag ytterligare ett test dagen efter igen, även det negativt. Magkänslan sa mig innerst inne att jag ändå var gravid men släppte det ganska snabbt iom testresultaten.
    Veckorna går och jag känner mig lite konstig i kroppen av och till. Ca tre veckor efter de negativa testen kommer mitt gravidillamående tillbaka och kvällen 14/9 bestämmer jag mig för att ta ytterligare ett test. Denna gång en rfsu teststicka som snabbt visar två röda streck, följer direkt upp med clear blue veckoindikator som visar ?gravid 3+?.
    Min initiala tanke är då att jag hela tiden varit gravid och att de negativa testen visat fel men så gjorde jag igår ett tidigt viabilitetsultraljud och blir daterad till ca 5+0.

Blir inte klok, vad fasen kan ha hänt här?
    Har inte haft några blödningar under denna perioden. Oklart när jag haft ägglossning då jag ammar och inte fått tillbaka mensen.

• Svar på tråden Hjälp? Positivt, negativt och nu åter positivt?
  • Laa TroosaaLi

Kan det kanske ha varit så att du först var gravid med tvillingar som ger dubbelt Hcg. Sen att den ena tvillingen dog? Hcg minskar då.
    Hcg fortsätter sedan att öka i takt med att den överlevande tvillingen växer. Bara en tanke

Svar på tråden Hjälp? Positivt, negativt och nu åter positivt?