Vad ska jag göra? Någon som vart med om samma och hur ser det ut för er?
Pappan i detta fall har velat ha mer umgänge med sonen vilket jag inte tycker är dåligt. Problemet är att vi bor i olika kommuner, sonen har bott hos mig sedan han föddes (är 5år) nu. Jag skrev på för samarbetssamtal i januari, det har fortfarande inte hänt nått. Jag har gett förslag om upptrappning för att våran son är väldigt känslig för förändringar.
Efter umgänge hos pappa så har han vart väldigt arg/ledsen lyssnar inte, släpper inte mig ur sikte i en sekund stor separationsångest från att vara ifrån mig. Därav har inte jag velat att det ska gå för fort fram.
Han träffar sin pappa varannan helg och Tors/fredag då han inte har han. När han ej kunnat utföra umgänge har jag oftast erbjudit en annan dag under helgen för att se till att min son får träffa sin far.
Nu till det som är och det jag skulle vilja veta om någon vart med om liknande eller samma:
Min makes föredetta har alltid haft något emot mig trots att jag ej gjort något. Hon har skickat in falska anonyma anmälningar till Socialen och har då alltid ?förvarnat ? min sons pappa att ja nu kommer det säkert komma en anmälan. Vad jag inte vet om är att min mans ex och mitt ex haft kontakt under väldigt lång tid, han har sagt till henne att han ska göra allt för att få ensam vårdnad om sonen.
Min man har 2 barn tillsammans med sitt ex som han skrev över dom på för det har vart trakasserier hot m.m. Och hans barn har blivit familjehemsplacerade för att deras mamma utsatte de för misshandel (som vi inte förstod då de skedde efteråt) när hans barn har varit här så har aldrig mina barn vart tillsammans med de för det har inte funkat helt enkelt. Men när hans barn vart här så har jag alltid gjort nått fast jag egentligen inte har det, så de har ju hittat på saker för att få uppmärksamhet från deras mamma.
Nu till saken det har inkommit en orosanmälan från familjehemmet där den äldsta av hans tjejer sagt att jag ska ha slagit och skrikit på nått av mina barn bakom en stängd dörr vilket såklart aldrig har hänt. Men min sons pappa har valt att skydda min son från mig och har gjort det i 6 veckor nu, men min andra får jag ha som jag alltid brukar (olika pappor) samt att jag har en 9 månaders hemma. Min son har fått prata med mig som han alltid bott med 2 gånger på 6 veckor.
Socialen har startat utredning vilket inte gör mig något alls då jag inte har nått att dölja, jag skickade in en verkställande av dom och förhandlingen där är på måndag.
Jag tror pappa gör det för hans egna vinnings skull, han såg sin chans i och med att han kan skydda honom nu trots att han alltid vart medveten om detta då jag alltid sagt när min mans ex är igång och hotar om anmälningar m.m men då har han svarat ?jaha vad är det nu? Då har jag svarat ja men samma som tidigare att jag ska ha slagit barn, tagit droger m.m och då har sonens pappa skrivit : Socialen hör inte av sig vid det här laget så de läggs nog bara ner men tack för informationen.
På 6 veckor har min son inte fått:
Träffa sina syskon
Tagits ifrån förskolan all nära kontakt på min sida samt sin anknytningspersonen och min sons största trygghet.
Jag är så rädd för att domstolen ska tro att det stämmer att jag ska ha slagit nått av mina barn bakom en stängd dörr för det har jag inte gjort..
Sen har han stämt mig på ensam vårdnad och om han inte får det så vill han ha boendet. Jag mena vår son har alltid bott här och det har aldrig vart nått problem..
Jag undrar om någon här har vart med om samma? Hur har det isf gått? Hur var barnet när hen kom ?hem ? igen?
Mvh en orolig mamma..