Extremt trotsig 2,5-åring
Någon som har något tips? Känns som att jag har testat allt.. Det är till exempel när han ska klä på sig, idag fick han välja mellan 5 tröjor när han skulle till förskolan men ingen dög , till slut fick jag ?tvinga? på honom en medan han gallskrek och kämpade emot och det känns så hemskt.
Är dessutom gravid i vecka 18 , blir en del sparkar och slag i magen från sonen.. Har en dotter sen innan också som är i skolåldern nu men hon fick inte riktigt såna här extrema utbrott. Blir nästan rädd att grannarna ska ringa polisen eller nått ibland för han skriker helt extremt ibland
när han ska klä på sig eller borsta tänderna. Och blir nästan gråtfärdig ibland för det tar så mycket energi att nästan allt man ska göra blir så svårt. Han kan få extrema utbrott t.ex när man ska gå hem från lekplatsen eller nått annat roligt också . Och så bits han och rivs en del men inte på förskolan som tur är verkar det som.
Så tänkte väl om någon har något tips , det är inte säkert att det funkar för mig men allt är väl värt att testa tänker jag. Eller nån som har varit med om liknande?
Han är världens underbaraste också, smart och rolig och gullig mot mig och pappan och sin syster och jag vet att det är normalt för den här åldern med trots och utbrott men ibland känns det svårt att orka. Pappan jobbar heltid och jag pluggar så det är nästan bara jag som lämnar och hämtar på förskola.