• Anonym (Anna)

    Min dotter är inte snäll mot andra barn på förskolan

    Min dotter fyllde två år i juni och började förskolan i januari detta år. Allt har fram tills typ nu gått jättebra och hon har alltid känts trygg på förskolan. Hon har sedan hon började på förskolan blivit biten ca 5/6 gånger av olika barn och nu har hon själv bitit ett barn och enligt pedagogerna så är hon inte alltid snäll mot de andra barnen utan har attityd och trotsar mot pedagogerna också. Jag blir så ledsen av detta, hon är absolut inte så hemma, hon är väldigt lugn hemma skulle jag säga, trotsar absolut men får inga utbrott eller så, det går liksom att avleda henne. Pedagogen sa också att hon ofta vill ha uppmärksamhet/bekräftelse när hon gör något bra vilket hon också får men de har andra barn att ta hand om också. De har haft inskolningar och behövt lägga mycket fokus på det. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra i denna situation, känns väldigt svårt att försöka rätta till ett beteende som vi inte ens själva har sett, vi har pratat med henne men vet inte hur mycket förändring det kommer leda till. Har ni några liknande erfarenheter eller kan ge några tips?
Svar på tråden Min dotter är inte snäll mot andra barn på förskolan