• Anonym (Will)

Tryckande känsla i huvudet och fler symtom

Under 1,5 års tid har jag känt symtom, allt från svälld/tryckande känsla i huvudet, öron, ögon tinningar osv, rycker i muskler på små områden i olika muskler, lockkänsla i öron, lätt yrsel, trång känsla i halsen osv. Lite mer utförligt:

Har en tryckande, svälld känsla i huvudet, som ett tryck över hela huvudet, lite vid ögon, käkar och öron, ibland lite lockkänsla i öronen också.

Kan inte säga att det är huvudvärk, gör inte speciellt ont. Men det känns spänt och svullet, känt så här till och från i 1,5 år.

Ibland känner jag mig också lite lätt yrsel, trött och stressad tror jag. Rycker även i vissa muskler, kan vara lår, ögon, axeln, armar osv, små ryckningar i små delar av musklerna. Är det normalt att ha?

Hade en period då jag var väldigt orolig och stressad, tror det började då. 

Även knastrar/knakar det i kroppen ibland. men som sagt den tryckande känslan i huvudet är mest påtaglig, bättre vissa stunder på dagen.

Som ett högtryck helt enkelt.
  • Svar på tråden Tryckande känsla i huvudet och fler symtom
  • Anonym (Will)

Inlägget blev väldigt rörigt, hoppas ni hänger med ändå. Vill gärna höra om fler upplevt samma och hur det gått för er?

• Anonym (Will)
    Lynx123 skrev 2024-09-17 21:59:09 följande:

Gå till läkare. Det här behöver du få hjälp med.

Vad menar du med hjälp då? har gjort en vanlig hälsoundersökning och tagit prover för vitaminer mineraler, blodvärde, sköldkörteln och något mer. Visade ingrt förutom lite brist på ett ämne som dock är normalt nu.

Så jag vet inte vad det kan vara. Har inte ont, men blir allmänpåverkad av det.
  • Anonym (Alltså)
    Anonym (Will) skrev 2024-09-18 13:29:55 följande:
    Vad menar du med hjälp då? har gjort en vanlig hälsoundersökning och tagit prover för vitaminer mineraler, blodvärde, sköldkörteln och något mer. Visade ingrt förutom lite brist på ett ämne som dock är normalt nu.

Så jag vet inte vad det kan vara. Har inte ont, men blir allmänpåverkad av det.
    Personen menar väl att gå till en läkare och berätta om dina symtom.
  • Anonym (q)

Är du stressad och sover för lite? Har du små barn?

• Anonym (Will)
    Lynx123 skrev 2024-09-18 16:48:58 följande:

Har du gått till läkare specifikt för dessa symptom?

Ja det har jag. Hälsoundersökning och blodprov, även sköldkörtel prov. Inget speciellt hittades. Förutom brist på ett ämne som nu är normalt.

Är vältränad och i form ifall det är av värde att veta. Någon som känner igen sig?
  • Anonym (Will)
    Anonym (q) skrev 2024-09-18 13:41:52 följande:

Är du stressad och sover för lite? Har du små barn?

Ja stressad skulle jag nog säga. Inga barn, men det kommer nog snart. Sover bra, men lite lite ibland. Dock inget större att påpeka.

Men ja, på senare tid har det känts som jag behövt sova mera än förut. Börjar jobbat lite tidigare också nu än förut, dock bara 30min tidigare.
  • Lynx123

Jobbigt! Skulle nog ändå göra ett nytt besök. Du har gått med det här länge och det blir inte bättre.

Svar på tråden Tryckande känsla i huvudet och fler symtom