• Anonym (Antipotti)

Potta

Ser många föräldrar med barnvagn sen på sidan hänger en potta.
    Är det så att ni sätter era barn på pottan på buss tunnelbana eller i butik/galleria när dom behöver kissa??

Jag har 5 barn och alla har varit dagtorra vid 2,5 år och helt torra vid 3.

Aldrig använt potta varken hemma eller ute.
    Pottor är väl det mest ohygieniska man kan använda...

• Svar på tråden Potta
  • Anonym (.)

Det är väl just när barnen blir dagtorra tidigt som en potta kan vara bra att ha med sig. Ju mindre man är desto svårare är det att sitta på en vuxentoalett.

Pottan är inte ohygienisk om man gör rent den efter användning. 

• MsM84

Ser du många? Jag har sett det enstaka gånger och då antagit att de Jobbar på att barnen ska bli torra och det ofta är bråttom när barnet säger att det är kissnödigt så de har en reservlösning med sig. Dock har jag sett det typ på lekplatser eller iaf utomhus. Jättebra sätt att hjälpa barnet den perioden tänker jag.

• Anonym (Hhh)

Jag tänker att de håller på och pottränar alternativt att barnet är sådant att det säger till för sent så när det blir nödigt behöver det gå NU. Sen, när dina barn blev torra och om de använt potta eller ej är fullständigt irrelevant.

• cosinus

Jag hade potta under vagnen med yngsta. 

Hon vägrade kissa om man höll i henne men har suttit på pottan längst med många cykelvägar. Hade också en flaska vatten med så jag direkt kunde skölja ur pottan när hon kissat.

Var ju inte lång tid det behövdes men väldigt smidigt under några få veckor. 

• Anonym (Lollo)

Satte på pottan hemma hos andra, i badrummet såklart. Och nån enstaka gång ute eller i egna bilen. Inte inne i ett köpcenter (skulle varit på toa då) eller på ett allmänt transportmedel. Klart att man tvättar ur pottan direkt efter sen.

Mina barn var dagtorra vid 1,5 år och nattorra vid 2. Tycker det är mycket fräschare än långvarigt blöjanvändande. 

Svar på tråden Potta