Besviken på min mamma i vuxen ålder
Kort bakgrundshistoria: Föräldrarna skiljde sig när jag var 5. Mamma träffade en ny som hon gav all sin tid och uppmärksamhet. Mycket bråk hemma jämt och ständigt. Började få självmordstankar som 11-åring. Planerade att ta livet av mig större delen av tonåren. Försökte med detta två gånger men misslyckades. Fysiskt misshandlad av mamma flertalet gånger under uppväxten. Psykiskt misshandlad under flera år. Trots detta fanns naturligtvis bra stunder och perioder, men jag får ångest bara av att tänka på min uppväxt.Mamma flyttade 60 mil när jag tagit studenten och efter detta har relationen runnit ut i sanden mer eller mindre. Vi ses 1-2 gånger per år, hörs kanske 1 gång i månaden om väder och vind. Hon tycker tydligen att vi har en bra relation och lägger upp en fejkad bild av detta i diverse sociala medier.
Jag känner en sån avundsjuka när jag ser och hör om andra i min ålder som umgås med sin mamma och verkar ha någon typ av bästavänförhållande. Jag vet att jag aldrig kommer få det, eftersom förutsättningarna är helt förstörda men jag känner sån sorg över hur livet blev och hur vår relation blev. Har så svårt att förstå hur man kan göra så mot sitt barn.
På ett sätt vill jag bara bryta kontakten men å andra sidan är det ju enda mamman jag har.
Jag vet inte var jag ville komma med denna tråd men om någon känner igen sig får ni gärna svara.