Anonym (Tänk till lite) skrev 2024-09-16 17:18:20 följande:
Sjukaste jag hört. Kan förstå att folk är otrogna för att de har starka känslor för någon. Men att vara så kåt på tanken att ligga med någon annan att man sviker sin fru och sitt äktenskap, det är lite magstarkt hörru.
Har du inte ens läst och reflekterat över den viktiga och tydliga förutsättningen som TS skriver:
"
en totalt hemlig sexuell relation"
och vidare skriver TS:
"
jag kittlas så av tanken "
Det är alltså en fantasi, en tanke.
Hur kan du tycka att detta är den sjukaste tanke/fantasi du hört?
Jag vågar erkänna att jag har bra mycket värre fantasier än detta.
Har inte du några egna fantasier? I så fall tycker jag synd om dig för det kan ju tyda på att du har ett mycket inskränkt känsloliv...
Oavsett om du saknar egen fantasi så kan jag intyga att jag har i vart fall skrivit med och pratat med många som har väldigt mycket värre fantasier än detta...
Om TS någonsin skulle gå vidare och förverkliga sin tanke så har TS förutsatt att det sker i total hemlighet.
Det innebär att ingen fru och inget äktenskap, inte någon enda människa, skulle känna eller uppleva något svek eller något negativt överhuvudtaget.
Om det skulle ske i verkligheten, alltså OM, så skulle det inte behöva få några som helst konsekvenser för någon, ingen skulle känna sig sviken och ingen enda människa i hela världen skulle uppleva det som magstarkt, vilket är en självklarhet eftersom ingen skulle ha en aning om det.
Du framstår som att du liksom en del andra medlemmar har svårt att ens resonera och att med ens någon liten öppenhet reflektera om sådana här saker, om ordet otrohet, och vilka följder det kan få under vissa förutsättningar likväl som att tillfälliga utomäktenskapliga handlingar förekommer väldigt ofta och att det ofta sker utan några som helst konsekvenser för någon.