Missfall efter starkt plus?
Efter nyligen tidigt missfall med bara svaga streck så har jag nu fått ett starkt plus, men oron försvinner inte. Som rubriken lyder, vilka har fått missfall trots tidiga och starka plus?
Efter nyligen tidigt missfall med bara svaga streck så har jag nu fått ett starkt plus, men oron försvinner inte. Som rubriken lyder, vilka har fått missfall trots tidiga och starka plus?
Det är klart bättre tecken med starka test, jag har tyvärr fått missfall vid både starka och svaga test.
Jag. har, tyvärr.
Det är klart bättre tecken med starka test, jag har tyvärr fått missfall vid både starka och svaga test.
Har haft mer symptom och senare missfall vid starka test (v 9-11 ca), vid svaga test mindre symptom och tidigare missfall (v 6-9 ca). har även fått missfall även efter att fått 3+ på cb digital i ?rätt?.
streckens styrka ger inga svar på hur graviditeten utvecklar sig. Jag har blivit gravid två gånger med starka test, det ena missfall v12 den andra gången bökar runt i magen just nu 🥹
Jag var orolig och ville veta att det iallafall utvecklades som det skulle till en början och tog blodprov för att veta att hcg ökade som det skulle. Sen tidigt ultraljud v8+, nipt + ul v10+ och sen de vanliga hos regionen. Efter RUL vågade vi tro på det även om oron finns kvar, vi är ju inte i mål riktigt än.
Du har en ny graviditet nu, det är stor sannolikhet att den går vägen 🙏❤️ De flesta plus resulterar ändå i bebis, även om en del av oss också får gå igenom missfall 💔
När jag fick konstaterat MA så fortsatte testerna att stiga för att kroppen inte fattat att fostret dött. HCG:t fortsatte stiga tills jag blev skrapas. Så ett starkt plus säger tyvärr ingenting.
två missfall/ma. Det första starkt plus, samma symptom som vid tidigare graviditet. Avstannade v9 upptäcktes vid kub.
det andra svaga streck länge, inga symptom, avstannat v7.
Det beror väl på när man får missfall tänker jag. Jag fick det första gången i vecka 11 (hade avstannat i vecka 9) , det var så längesen så jag minns inte hur plusset såg ut men jag hade gjort VUL innan där hjärtat slog så jag antar att plusset skulle varit starkt tills graviditeten avstannade om jag hade testat.
Vid väldigt tidiga missfall däremot är det säkert vanligt att plusset inte blir så starkt. Jag har fått ett i vecka 6 men då testade jag bara med digitalt. Har tre barn också och med första var plusset väldigt svagt första gången jag testade (kan vara för att jag hade druckit mycket) trots att mensen var en vecka sen, jag blev orolig men det gick bra ändå och hon fyller 18 om några månader.
Tror det bästa är att inte fortsätta testa för det kan bara skapa onödig oro, nu har du ju fått ett starkt plus så försök tänka positivt och slappna av även om jag vet att det inte är lätt. Grattis till graviditeten :)