• Bloopi3

Tidiga symtom på graviditet

Hej, längtar så till att bli gravid med mitt andra barn och undrar vad ni haft för symptom på tidig graviditet. min dotter är 5 år så det var ett tag sen så man har ju glömt bort de tidiga tecknen man hade då!
    Undrar så mycket över allt, flytningar, humörsvängningar? 

vissa som inte hade symptom alls innan dom plussade osv osv ja ni fattar haha! 

Längtan till att bli gravid, tidiga symptom?
  • Svar på tråden Tidiga symtom på graviditet
  • Sparklinggrey

Hej. Har börjat med ett första försök för ett syskon. Vet ej ännu om det Kommer visa sig bli ett positivt graviditetstest. 

Symptom: ömmande bröst, känner dofter mer, känt sig sugen efter en viss sak för att sedan äta lite av det och känt mig nöjd och sedan fått ett annat sug. Det högg till lite i magen en gång när jag reste mig upp från en fåtölj. Jag känner lite värk främst i nedre delen av magen på höger sida. 

Blir spännande att se om detta visar sig vara tidiga graviditets tecken. 

• Bloopi3
    Sparklinggrey skrev 2024-09-15 21:47:32 följande:

Hej. Har börjat med ett första försök för ett syskon. Vet ej ännu om det Kommer visa sig bli ett positivt graviditetstest. 

Symptom: ömmande bröst, känner dofter mer, känt sig sugen efter en viss sak för att sedan äta lite av det och känt mig nöjd och sedan fått ett annat sug. Det högg till lite i magen en gång när jag reste mig upp från en fåtölj. Jag känner lite värk främst i nedre delen av magen på höger sida. 

Blir spännande att se om detta visar sig vara tidiga graviditets tecken. 

Men så himla kul, hade du preventivmedel innan och isåfall vad hade du och när slutade du?
    Förlåt för så mycket frågor men när hade du ägglossning? 

symtomen tyder ju verkligen på att något är på gång och jag håller tummarna för dig hihi åh så taggad jag blev 😆🥰

• Sparklinggrey

Har haft kopparspiral som jag tog ut i Juni. Efter det är kondom enda skyddet vi använt eller s.k. Säkra perioder men nu har vi alltså börjat försöka, då vi önskar ett barn nästa år. 

Använder appen P Tracker och enligt den skulle ägglossningen vart 10 september. Vi gjorde dock inget försök på den dagen men dagen före och efter samt två gånger tidigare. Spännande att snart få veta om det bara är inbillning eller om jag faktiskt är gravid nu. 😍

• Bloopi3

Okej, jag hade också spiral men hade dock hormonspiral tog ut den 4e juni och fick riktiga mensen 14e juni redan men vi tänkte att vi väntar tills augusti månad med att försöka på riktigt, vi använde inget skydd och hade min ägglossning den 27e augusti så jag håller tummarna på att det gett med sig, tog även ägglossnings test som visade starkt positivt! 

håller tummar och tår för oss, annars får vi ta nya tag till oktober månad.
    har ju inga symptom mer än att jag är mer hård i magen än vanligt så inväntar tant röd😅

• Sparklinggrey

Det visade sig att symptomen inte bara var inbillning. Nu är det bara hoppas att allt kommer gå bra 🙏❤️
Svar på tråden Tidiga symtom på graviditet