• Anonym (qyfashae)

spel som är nyttiga

Man vill ju helst att sina barn ska vara ute och leka samt göra allting man själv gjorde som liten men samhället förändras och de går ju framåt och inte bakåt så individ för individ så måste man ju nästan anpassa sig.

Men det kan man väl göra på ett bra sätt ?
    All skärmtid där ungarna kollar på hopplösa youtube shorts, appar och spel för "barn" med reklam var 10:e sekund för att de vill barnen ska råka klicka fel
    så de kan tjäna pengar.

Jag har 2 barn på 4 år och vill utveckla en app som kan ge våra barn egenskaperna, kunskaperna och bra utveckling som man själv byggt upp.

Jag är programmerare och tänkte starta ett sido-projekt(Kommer sätta upp en hemsida där man kan följa och även donera/investera en liten del för timmarna man lägger in och tiden).
    Projektet kommer vara en app som är helt gratis, utan reklam, utan pop-ups.
    Just nu så är det fortfarande bara en ide men spelet kommer använda sig av data-vision. Om någon kommer ihåg "Pokemon Go". Fast man kan ju göra detta på ett roligt sätt fast men till exempel siffror, att hitta dem i rätt ordning 1 - 10(Man får sätta upp en bas-radie runt enheten den spelas på så att de kan spelas såväl hemma som utomhus.

Men ett spel där barnen får motion, träna lokalsinne, träna singlament-"sinne", träna deras räkning, bokstavering, inprincip hjärngymmpa.

Att få ihop detta som en rolig app/ ett roligt spel för barnen men även en baktanke där de lär sig viktiga och väldigt bra kunskaper som används vardagligt i livet.

Youtube shorts och alla andra spel eller appat som bara fördröjer tiden och gör dem korkade för framtiden.

Som sagt detta vill jag ska vara helt gratis, utan pop-reklamer, bara ett spel för att kunna lära sig samt ha roligt samtidigt!

Om det finns någon som vill hjälpa till för att göra arbetet smidigare och snabbare så kommer där finnas länkar och hjälp på hemsidan där man kan donera in så jag kan lägga ner mer tid och timmar dagligen.

Finns där någon som programmerar som är intresserad av iden och vill hjälpa till kodvis så kommer spelet vara i python(cv2, numpy, imutils, skimage, pyimagesearch, sen men vanliga också såsom argparse, sys, regex etc.) Soma sagt så är detta fortfarande en idé i mitt huvud men kommer göra ett fullt flowchart/wireframe samt systemustruktur så fler libraries kommer att användas.

Till hemsida så är de ju html,css, js m.m. Behövs inte någon särskild hjälp här.

Hoppas folk finner intresse och att vi hade tillsammans kunnat få ut ett riktigt bra och lärorikt spel!

Fler huvuden är bättre än ett som sagt!

Vill också se hur många som har intresse för det men också kanske nyttiga tillägg medmera.

Svar på tråden spel som är nyttiga