Syskon för vidare privat information om mig till utomstående
Jag kommer från en trasig familj där jag sedan många år endast har kontakt med ett av mina syskon, nämligen min bror. Jag har noll kontakt med övrig familj och släkt sedan ca 20 år.
Det finns dock några från denna skara människor som jag inte har kontakt med som gärna snokar reda på privata saker om mig, vilket jag inte alls uppskattar! Jag har försökt strypa informationen som når dessa utomstående människor och jag har bl. a. flyttat långt bort för att få leva ett privat liv utan att behöva springa på dessa människor från mitt forna liv.
Min bror har levt lite liknande som jag. Han bor dock kvar på uppväxtorten och har kontakt med ett fåtal från familj/släkt.
Jag behövde nyligen flytta för att jag kom in på en utbildning som jag ville gå. Jag berättade om det för brorsan och bad honom att inte berätta vidare om detta då jag ville hålla det privat vilket han sa att han skulle behålla för sig själv.
Tyvärr höll han inte detta för sig själv utan har spridit detta vidare. Jag förstår att alla de som jag inte vill ska veta ett skit om mig kommer få höra om detta och det stör mig så jävla mycket. Känner mig så sviken. Sviken av den enda familj jag hade kvar. Jag har haft så mycket olika jobbiga känslor och jag kan inte släppa detta. Vet inte hur jag ska hantera det och hur jag ska gå vidare med kontakten till min bror?
Någon som varit med om liknande?
Hur är bäst att hantera detta?