• Anonym (D)

Sörja relation, vänskap

Hade en person som jag såg som en vän, på arbetsplatsen. Men hon slutade och jag mår dåligt över att hon försvann. Har gått ett år och mår fortfarande inte bra. 

Hon är min dubbla ålder samt har massor av vänner, så hon är inte intresserad av att vara med mig. Hon var kanske mer som en mentor egentligen, men vi hade också mkt gemensamt. Jag har inga vänner så när någon är snäll mot mig så blir jag snabbt fäst vid den personen. Det känns värre när jag tänker på att hon betydde så mkt för mig men hon glömde mig direkt.. 

Någon med liknande erfarenheter? Vad gör man? 

• Svar på tråden Sörja relation, vänskap
  • Lynx123

Har hon uttryckligen sagt att hon inte vill umgås.när du kontaktat henne?

• Anonym (D)
    Lynx123 skrev 2024-09-14 15:51:09 följande:

Har hon uttryckligen sagt att hon inte vill umgås.när du kontaktat henne?

Nä. men tänker att hon har så många vänner att behovet inte finns från hennes sida. hon är minst sagt populär 
  • Anonym (Vänskaper)

Du borde försöka på att få till en vänskapskrets. Det är verkligen inte sunt att haka upp sig på nån som bara ser dig som en kollega i mängden. Ni verkar ju inte ens ha umgåtts privat? Tänker att det kanske vore bra för dig att gå med i nåt gruppsammanhang så du får träffa lite folk. Kanske gå och prata med nån kbt-terapeut. Jag förstår att det inte alltid är lätt men se detta som en väckarklocka att försöka få ett umgänge på fritiden. Kollegor är bara kollegor tills motsatsen bevisas och det gjorde den inte här tyvärr. Släpp och gå vidare.

• Anonym (Den äldre)

Men du, hon kanske tänker att du som är ung inte vill lägga tid på henne som är äldre. Så tänker jag. Jag har många vänner men klickade med en yngre tjej på mitt gamla jobb. Jag har funderat på att ta upp kontakten men tror väl egentligen inte att en 22 åring vill umgås med någon som är dubbelt så gammal. 

Svar på tråden Sörja relation, vänskap