Pappa till barnet missbrukar
Ska försöka hålla mig kort så får jag utveckla om det önskas.. Jag och min särbo väntar barn, vi går in i v20 här i dagarna. Vi båda har väl haft "tvivelaktiga livsstilsval" så att säga innan min graviditet, en del bruk av marijuana från min sida och alkohol och andra substanser från honoms.
När jag blev gravid så slutade jag med allt på direkten, inklusive ciggen och har verkligen levt rätt och gjort rätt val när det gäller min och bebis hälsa. Han däremot verkar bara fortsätta ner i fördärvet.. nästan hela graviditeten har jag fått vara ensam, dels för att han väljer fest och andra saker, men även för att jag medvetet har satt honom åt sidan för jag ser verkligen inte en anstymmelse till förändring hos honom, det är samma skit som alltid och om inte värre, och det gör mig jätte jätte ledsen. Han ljuger för mig om att han inte dricker eller tar någon substans, men jag vet att han inte är ärlig. Han väljer att vara ute hela nätterna hela helgerna istället för att finnas här hos mig som faktiskt väntar hans barn. Så finns det något sätt jag kan gå tex socialtjänsten att drogtesta honom? Eller någon annan instans? Är detta grunder för mig att kräva egen vårdnad?