• Anonym (Ogravid och desperat)

Hur fort gravid efter abort?

Har nyligen genomgått cytotec behandling/medicinsk abort pga avstannad graviditet. 

Ni som varit med om samma (eller skrapning eller missfall som startat själv osv) hur fort började ni försöka på nytt och hur fort blev ni gravida igen?

Mina Gravtest har sedan ett par dagar varit negativa men ägglossningstesten har varit positiva i flera dagar så jag antar att dom är känsligare och reagerar på hcg som antagligen fortfarande finns kvar trots negativa Gravtest så därav går det ju inte att lita på dom? 

• Svar på tråden Hur fort gravid efter abort?
  • Anonym (Li)

Blev gravid två veckor efter aborten/ma med cytotec.
    Det blev dock också ett missfall där jag blödde för mycket så efter det väntade vi några månader innan vi försökte igen.

• Anonym (En cykel)

Vi väntade tills första mensen varit med att försöka igen, för att den skulle rensa ut en gång till. För oss tog det ett år innan vi lyckades få till en graviditet. Hade lite längre och oregelbundna cykler efter missfallet.

• Anonym (Ogravid och desperat)
    Anonym (Li) skrev 2024-09-13 20:42:03 följande:

Blev gravid två veckor efter aborten/ma med cytotec.
    Det blev dock också ett missfall där jag blödde för mycket så efter det väntade vi några månader innan vi försökte igen.

Beklagar.. tror du att missfallet berodde på att det var för tätt inpå? Vill så gärna bli gravid direkt
  • Anonym (L)

Jag blödde i ca en månad efter mitt MA. Jag blödde väldigt mycket, så hamnade på akuten och har fattat det som att jag blödde ovanligt mycket och länge. 

Sen tog det tre menscykler innan jag blev gravid igen. 

• Anonym (Li)
    Anonym (Ogravid och desperat) skrev 2024-09-14 06:38:44 följande:
    Beklagar.. tror du att missfallet berodde på att det var för tätt inpå? Vill så gärna bli gravid direkt
    Ingen aning. Kan ju lika gärna ha berott på annat. Jag var 40 så då är ju risken för missfall typ 50%. Så att det gick vägen tredje graviditeten, vilket jag tror var femte försöket, var ju rätt bra.😁

Hörde nyligen att det oftast är spermierna det är fel på, minns inte om det gällde vid missfall eller när det är svårt att bli gravid. Så man ska inte ta åt sig för mycket som kvinna. Och det är bra att tänka på att mannen behöver sköta sig, träna och inte röka, minska alkohol mm. Och det behöver göras några månader innan man vill bli gravid.
Svar på tråden Hur fort gravid efter abort?