• Anonym (Suck)

Fb-grupper - sluta tacka för välkomnandet och sluta välkomna folk!

Jag är med i flera stora fb-grupper. Med tusentals medlemmar. Och fattar inte att folk inte förstår hur stora dessa grupper är. Och hur anonyma folk är eller faktiskt kanske vill vara. 

?tack för insläpp? - varför då?? Alla blir insläppta! varför ska 20 000 behöva läsa ett så meningslöst inlägg från dig?! 

eller från admin: ?vi välkomnar veckans nya medlemmar? och så taggar man alla med namn. Herregud lägg av. Låt folk gå med i dessa stora grupper och välja själva om de vill bli så synliggjorda eller inte. Storhetsvansinne! 

gaah! 

• Svar på tråden Fb-grupper - sluta tacka för välkomnandet och sluta välkomna folk!
  • Anonym (Håller med)

Och folk som skriver följer
    eller skriver andras namn under istället för att bara dela. Vissa inlägg har bara en massa sådana svar, så meningslöst!

• EnAnonumius

Ett av de bästa exemplen på  ett I-landsproblem har sällan skådats.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (abc123)
    exandthecity skrev 2024-09-13 16:52:12 följande:

Å bara så ni vet så lämnar jag tråden nu 

Precis! Först tackar man för "insläppet" som egentligen är per automatik. Sedan försöker man att få någonslags uppmärksamhet genom att "lämna gruppen". Det hela är ganska tragiskt.
  • Anonym (Ja)

Och sedan har vi de som ska presentera sig också genom att posta ett inlägg, och ofta med ett foto på något ovidkommande och typ Hej jag heter xxx och här är en bild på en fin blomma. 

Då vet man att det är en grupp för äldre 😂

• Tobben

Det finns mycket nonsens som förekommer i sociala medier som framstår som fullatändigt efterblivet.
    Förutom "tack för insläpp" och "följer" så är det här fruktansvärda behovet av att kommentera innan man läst en endaste kommentar något jag beundrar. 4000 likadana svar är ju riktig humor.

Det här reelfenomenet med delad bild är också helt stört. Två helt olika filmer som spelas upp samtidigt som inte har med varandra att göra. Detta måste vara adresserat till felmedicinerade. Dyker sådant upp krävs blockering.

Klipp där någon byfåne har klippt in sig själv när den tittar på klippet.  Dyker sådan upp krävs blockering.

Folk som sitter och spelar. Eller ännu värre. De som börjar klipper med att lura in tittare genom att visa något intressant för att sedan klippa in när de sitter och spelar. 
    Dyker sådant upp krävs blockering.

• Anonym (Pappa Pu)

Tack för insläpp här

Svar på tråden Fb-grupper - sluta tacka för välkomnandet och sluta välkomna folk!