Oro utebliven graviditet,efter ultraljud
Hej!Jag är gravid i vecka 5+ ngr få dagar (minns inte exakt antal) .
Pga tidigare utomhavandeskap ngt år sedan så ville man kolla ett ultraljud tidigt för att se att det har fäst i livmodern.
De såg på ultraljudet att det har fäst rätt ?fostersäcken? eller va det kallas.
Att det sitter i livmodern så det va en lättnad i sig och anledningen att man kollade tidigt .
Men däremot så såg man inget hjärtljud eller ngt litet ?embro?.
Läkaren mätte ?säcken? och gjorde bedömningen att det kan vara normalt i utvecklingen och man inte kan se ännu inte behöver betyda ngt dåligt.
Men det som sitter i huvudet nu är att min barnmorska gjorde bedömningen jag kunde vara i vecka 7 först innan.
Då hon räknar efter min första dag utebliven mens osv.
Jag har allt tydligt i en ?mens app? .
Samtidigt så tänker jag att ultraljudet borde tala mer för hur det ser ut även om i tidigt skede.
nu vill man vänta tills jag gör kub i vecka 11-12 .
och de bedömer det ändå som en normal graviditet än sålänge.
man själv är lite osäker exakt hur man beräknar veckorna o när en graviditet startar.
Jag får komma tillbaka till kliniken jag har varit i tidigare om ca 2 veckor för kolla igen om jag vill det.
samtidigt som jag tänker ifall jag bara nu ska hoppas på det bästa och invänta kub ultraljudet.
att lägga till är att jag har haft mkt graviditet symtom som ännu håller i sig, mkt trötthet, illamående, humörsvängningar, värk i livmodern.
Inte haft ngt blödningar.
det jag önskar nog med mitt inlägg även om jag vet kroppen kommer göra sitt nu , så skulle det kännas skönt veta ifall någon annan gjort tidigt ultraljud runt vecka 5 och inte sätt ngt hjärtljud då ännu men sen gått bra för?
Försöker tänka positivt så länge symtom finns och ingen blödning.
men har en ryggsäck med missfall och utomhavandeskap bakom mig som gör det tuffare.
hoppas ni orkat läsa mitt kanske lite röriga inlägg men kände är så mycket tankar och känslor så kände behövde söka lite råd och stöd medans man tålmodigt väntar på vad som kommer.:)