• Anonym (TS)

När slutade ni må illa?

Jag är 36 och väntar mig fjärde barn (varit gravid 6 gånger, tre barn sen innan och två missfall).

Tyvärr har illamåendet blivit värre för varje gång. Jag brukar inte kräkas av mig själv men mår riktigt illa speciellt efter jag har ätit eller när jag är trött eller när jag t.ex har åkt buss eller tåg. 

Med första barnet minns jag inte exakt när illamåendet slutade , med andra barnet runt vecka 20 och tredje inte förrän runt vecka 30. Nu är jag i vecka 17 och det känns så jobbigt , man läser ofta att andra mår så mycket bättre i andra trimestern men jag mår fortfarande illa, dessutom trött pga lågt blodtryck och järnbrist. 

Har Lergigan Comp men får hjärtklappning och blir skakig så tar helst inte det. 

Hur har det varit för er andra? När har ni slutat må illa? Funderar på om det verkligen är vanligast att det blir bättre efter vecka 12 eller om det är vanligt att må illa längre tid. 

• Svar på tråden När slutade ni må illa?
  • Anonym (Nelly)

Det här vill du ju inte höra, men det slutade först när det var ett fåtal veckor kvar. Och då började jag må dåligt i magen för att den var så ihopklämd istället. 

• Anonym (TS)
    Anonym (Nelly) skrev 2024-09-11 11:59:33 följande:

Det här vill du ju inte höra, men det slutade först när det var ett fåtal veckor kvar. Och då började jag må dåligt i magen för att den var så ihopklämd istället. 

Förstår , usch vad jobbigt .. Känns väl på nått sätt skönt att jag inte är ensam om att må illa länge iallfall. 
  • Anonym (Nelly)
    Anonym (TS) skrev 2024-09-11 22:38:18 följande:
    Förstår , usch vad jobbigt .. Känns väl på nått sätt skönt att jag inte är ensam om att må illa länge iallfall. 

Nä, tyvärr är du ju inte det.

Ja, och så länge man inte kräks en massa kunde jag vara tacksam för det. Känner några som behövde läggas in med dropp. Hu.

Jag smååt mycket sockerfritt godis (var rädd om tänderna). Det hjälpte. Jag var precis som du trött också. Blev sjukskriven efter ett tag på grund av det och fick lite enklare arbetsuppgifter. 

Det står på massa ställen att man ska leva som vanligt när man är gravid. Jag kände att det mest var ett hån. Hur i hela friden skulle jag kunna göra det? 

Svar på tråden När slutade ni må illa?