• Nico1990

Vilka tester visar först plus?

Jag är bekräftat gravid med samtliga av testerna jag har tagit. Tänkte däremot dela med mig av min erfarenhet av alla olika ?testa-tidigt? jag prövat nu från ÄL + 7 fram till BIM + 1.

Testa-tidigt test jag tagit nu som gravid:

Först utslag gav babyplan - svagt utslag ÄL + 7
    RFSU tidigt gav första svaga utslaget ÄL + 9
    CB digital med veckoindikator ÄL + 10 
    Abblo pharma - svagt utslag ÄL + 10
    Testlagret testa tidigt - svagt utslag ÄL + 13 BIM + 1

Kan säkerligen skilja sig åt - men kanske hjälper någon :) fyll på ni andra gravida (eller tidigare gravida) med era erfarenheter :)

• Svar på tråden Vilka tester visar först plus?
  • Anonym (:))

Testade först 10 dagar efterägglossning.
    tydligt plus på babyplan early och first respons early. Svagt streck på easy at home och abblo. 

Men det kan skilja sig väldigt från olika graviditeter beroende hur fort ägget fäster ☺️ En del gånger går det inte få plus 10 dagar efter ägglossning om ägget precis fäst sig. 

• Anonym (K)

Tänk vad företagen gynnas av allt testande och tidigt, så ett negativt test lika gärna bara kan vara för tidigt....

• Nico1990
    Anonym (K) skrev 2024-09-10 08:34:08 följande:

Tänk vad företagen gynnas av allt testande och tidigt, så ett negativt test lika gärna bara kan vara för tidigt....

Absolut. Visst Är det så. Mest anmärkningsvärt finner jag det vara att graviditetstest som ska vara lika känsliga i förhållande till HCG ger olika utfall.
  • Anonym (Okidoki)
    Anonym (K) skrev 2024-09-10 08:34:08 följande:

Ja, folk har så dåligt tålamod idag, allt ska de ha med en gång. Måste veta direkt om de blivit gravida, måste veta könet, måste ha de för prylarna fast de inte har pengar osv osv. 

• Nico1990
    Anonym (Okidoki) skrev 2024-09-10 10:13:58 följande:

Ja, folk har så dåligt tålamod idag, allt ska de ha med en gång. Måste veta direkt om de blivit gravida, måste veta könet, måste ha de för prylarna fast de inte har pengar osv osv. 

Ja. Tror det är "nya tider" som ger de möjligheterna - men att det egentligen är rätt naturligt att vilja ta reda på det som går inom den omfattning möjligheten finns.
Svar på tråden Vilka tester visar först plus?