• Anonym (Ts)

Vilket scenario tror ni mest på? (Herpes i underlivet)

Vid två olika tillfällen i januari och i april fick jag konstiga finnar/utslag/sår på samma ställe i underlivet.
    Jag har sen jag varit barn haft munherpes.
    Jag påpekade detta för min sambo och skojade om att han måste varit otrogen och gett mig en könssjukdom.
    Ska tillägga också att det jag fick i underlaget inte alls gjorde ont utan mer störde, fastnade i trosor m.m.
    I juni gjorde jag tyvärr upptäckten att min sambo sen decemberber varit otrogen mot mig vid upprepade tillfällen med samma kvinna.
    För en vecka sen fick jag dessa utslag igen på ett helt nytt ställe. Idag hade jag tid till barnmorskan för att förnya pupiller, då visade jag upp detta utslag. Varav hon tror jag fått herpes i underlivet...
    Så vad tror ni har utlöst att jag helt plötsligt fått herpes där nere?
    Tror ni det kan ha att göra med sambons otrohet eller är det bara otur och herpesen bytt plats av sig själv.

Ni behöver inte dra snacket om att herpes ligger latent, jag har haft det sen barn så jag vet.
    Jag kan dock bara inte släppa tanken att det kan ha med otroheten att göra. Att det är den som har triggat igång det här.

• Svar på tråden Vilket scenario tror ni mest på? (Herpes i underlivet)
  • Anonym (Ts)

Jag hoppas ni fattar trotts stavfelen, min telefon och den här webbadressen går inte ihop haha

• Anonym (O)

Tror det bara är en slump. Den har nog bytt plats bara. Dock tycker jag det borde ha blivit ett ordentligt utbrott om det var första gången, men det kanske inte funkar så med könsherpes.
    Kanske har du smittat din partner med munherpes, och han sedan smittat dig därnere..

• Anonym (Ts)
    Anonym (O) skrev 2024-09-09 22:23:05 följande:

Tror det bara är en slump. Den har nog bytt plats bara. Dock tycker jag det borde ha blivit ett ordentligt utbrott om det var första gången, men det kanske inte funkar så med könsherpes.
    Kanske har du smittat din partner med munherpes, och han sedan smittat dig därnere..

Nej könsherpes är det garanterat inte, då hade jag haft mycket värre utbrott.
    Är bara så sjukt att det kom straxt efter han började vara otrogen. Jag har haft det sen jag gick på dagis och aldrig lyckats få det där nere, är 40. Så blir det just när han varit otrogen.
  • Anonym (Värdera dig själv högre)
    Anonym (Ts) skrev 2024-09-09 22:40:08 följande:
    Är bara så sjukt att det kom straxt efter han började vara otrogen. Jag har haft det sen jag gick på dagis och aldrig lyckats få det där nere, är 40. Så blir det just när han varit otrogen.
    Men spelar det roll? Om det ändå är herpes du haft sedan du varit liten så kan det antingen ha kommit från dig själv via hans mun, eller från hans otrohetspartner via honom. Oavsett blir resultatet detsamma för dig, herpes där nere. Hade du letat bevis på att han varit otrogen hade jag förstått din undran, men du vet ju redan.

Jag är medveten om att det inte var detta frågan gällde, men jag måste ändå fråga - vill du verkligen vara tillsammans med någon som såpass tidigt in i er samborelation är otrogen? Är du lite halv-OK med att han är det? För han kommer ju förmodligen vara det igen. Är det alltså värre att han gett dig herpes än att han faktiskt varit otrogen?

Jag tycker du förtjänar bättre än så här, oavsett.
  • Anonym (O)
    Anonym (Ts) skrev 2024-09-09 22:40:08 följande:
    Hoppas det inte är det.
    men hoppas han fått det.😄
  • Lynx123

Du kan väl ta ett test? Har du fått könsherpers (har olika starka symptom hos olika individer) så lär det vara från partnern. Är det munherpes kan det ha kommit från dig själv eller partnern. Hoppas att du gjort slut...

• Anonym (Ts)
    Lynx123 skrev 2024-09-10 08:40:28 följande:

Du kan väl ta ett test? Har du fått könsherpers (har olika starka symptom hos olika individer) så lär det vara från partnern. Är det munherpes kan det ha kommit från dig själv eller partnern. Hoppas att du gjort slut...

Ja men det gjorde dom ju av ren rutin hos barnmorskan.
    Det här med herpes är ju så jävla lömskt. Har inte haft munsår på säkert 1,5-2 år nu, sen är han otrogen och då får jag utbrott där nere.
    Har hört att man inte kan ha båda varianterna utan har man munherpes kan man inte få könsherpes men kanske har fel.
    Ja de är över men den här jävla frågan gnager nått så fruktansvärt. 
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Värdera dig själv högre) skrev 2024-09-09 22:53:52 följande:
    Men spelar det roll? Om det ändå är herpes du haft sedan du varit liten så kan det antingen ha kommit från dig själv via hans mun, eller från hans otrohetspartner via honom. Oavsett blir resultatet detsamma för dig, herpes där nere. Hade du letat bevis på att han varit otrogen hade jag förstått din undran, men du vet ju redan.

Jag är medveten om att det inte var detta frågan gällde, men jag måste ändå fråga - vill du verkligen vara tillsammans med någon som såpass tidigt in i er samborelation är otrogen? Är du lite halv-OK med att han är det? För han kommer ju förmodligen vara det igen. Är det alltså värre att han gett dig herpes än att han faktiskt varit otrogen?

Jag tycker du förtjänar bättre än så här, oavsett.
    Tack för ditt svar som var ett sånt jag bad om att inte få, suck!
  • Lynx123
    Anonym (Ts) skrev 2024-09-13 08:56:56 följande:
    Det här med herpes är ju så jävla lömskt. Har inte haft munsår på säkert 1,5-2 år nu, sen är han otrogen och då får jag utbrott där nere.
    Har hört att man inte kan ha båda varianterna utan har man munherpes kan man inte få könsherpes men kanske har fel.
    Ok, och vad visade testet? Vilken sort är det?
  • Anonym (S)

Men. Din man har varit otrogen. Han kan bokstavligen ha givit dig vilket könssjukdom som helst. 

Du får väl vänta på provsvaret från kliniken när det gäller den biten. Men faktum kvarstår ju att din man har utsatt dig för risken att bli smittad av vad som helst och kan göra det igen.

• Anonym (Värdera dig själv högre)
    Anonym (Ts) skrev 2024-09-13 08:58:08 följande:
    Tack för ditt svar som var ett sånt jag bad om att inte få, suck!
    Ojdå, så drygt. För all del TS, värdera dig själv precis så lågt du vill. Den här mannen är säkert det bästa du kan få, "suck".
    Anonym (S) skrev 2024-09-13 09:57:27 följande:

Men. Din man har varit otrogen. Han kan bokstavligen ha givit dig vilket könssjukdom som helst. 

Du får väl vänta på provsvaret från kliniken när det gäller den biten. Men faktum kvarstår ju att din man har utsatt dig för risken att bli smittad av vad som helst och kan göra det igen.

Hon vill tydligen inte ha det svaret. Hon vill att vi ska svara på om hennes herpes har ett samband med mannens otrohet, vilket är en omöjlighet, men tydligen ska vi svara på det ändå; otroheten i sig är oväsentlig.

TS kan lika gärna göra ett myntkast och bestämma sig för att krona = herpes kommer från den betydelselösa otroheten och att klave = herpes kommer inte från den betydelselösa otroheten.
  • Anonym (Ettan)

Munherpes smittar ju faktiskt mun till kön.. så kan ju lika gärna varit du som smittat honom vid något tillfälle när du inte märkt att du haft ett skov. 

• Anonym (Ki)

Jag har haft munherpes vaginalt och fick sen könsherpes av min nya kille. Vet detta för han hade det. Utbrottet blev inte alls så illa som mitt första jag hade som kom från någon munsår, alltså kan du ha blivit smittad med den andra sortens herpes via hans otrohet eller tidigare men utan att det gett utbrott men vad jag läst mig till får man oftast utslagen efter några veckor, så blev det för mig. 

• Anonym (M)
    Anonym (Ts) skrev 2024-09-13 08:56:56 följande:
    Jo, man kan ha både munherpes och könsherpes. 
Svar på tråden Vilket scenario tror ni mest på? (Herpes i underlivet)