• Anonym (Dödsjäl)

Hjälp mig min hjärna kan inte tänka

Hej jag har levt med en tjej i 6 åroch vi har 2 barn ihop.  Hon har alltid haft konstiga betteenden dvs slagigt till mig kallat mig dumma saker allt är alltid mitt fel jag kan inte göra nånting bra använt manipulerade sätt för att få som hon vill med mera.  Självklart har vi ju haft bra stunder med. Nu är mitt dilemma att jag för ca 3 år sedan mådde väldigt dåligt av allt som varigt och gjorde det dummaste jag någonsin gjort. Jag var otrogen mot henne. Iallafall efter den händelsen så tog det bara några veckor innan hon gjorde detsamma . 6  månader efter de var hon otrogen mot mig med en av mina bättre kompisar . Sen tog det 1 år då stack hon mitt på natten medans jag sov och låg med en . Sen när hon fyllde år några månader senare så drack hon och for iväg och var otrogen igen. Och nu i slutet på sommaren kom de fram efter en månad att det hade hänt igen. Hon lovar och svär att det aldrig mer ska hända likt hon gjort varje gång samt att hon skyller de på mig som också varigt otrogen 1 gång. Men som sagt nu har detta hänt 5 gånger jag mår otroligt dåligt. Kan man förlåta detta och gå vidare och finns det någon chans att detta upphör. Mvh stressad och ångestfylld pappa.
  • Svar på tråden Hjälp mig min hjärna kan inte tänka
  • Tecum

Du lever i en dysfunktionell relation där du blir utsatt för psykisk och fysisk misshandel. Tjejen utnyttjar dig, manipulerar och sysslar med maktutövning. Du måste lämna henne snarast, kan du inte av egen kraft ska du söka hjälp.

• Anonym (Toker)

Ja, efter 20 gånger så kommer hon att sluta. Vad tror du?

• Anonym (Lis)

Det låter inte som en sund relation.
    Gå i parterapi eller avsluta relationen, nåt behöver ni göra, för det här låter inte som en bra hemmiljö för barn.

• Anonym (U)

Inget att diskutera ens. Lämna henne

• Anonym (Q)

Vadå, du har ju gjort samma så uppenbarligen tycker du otrohet är ok. Du är precis med den du förtjänar, och det är hon också. Ni förtjänar varandra. 

• Anonym (Dödsjäl)

Jag tycker absolut inte otrohet är okej även om jag gjort de kan även tillägga att det jag gjorde avbröt jag innan det han och gå för långt  (är fortfarande helt fel att de ens inleddes och jag försöker inte skylla bort något) samt att jag började gå till kurator för att jobba på mitt dåliga mående. de hon har gjort är fullbordade samlag med 3 st och 2 orala och gud vet vad. Samt även skickat nakenbilder till en 6e. Och det är vad jag vet om. 

• Anonym (Ilse)

Otroheten är en sak som självklart inte är bra men ändå bara en del i bilden du förmedlar. Den stora delen som jag ser det är att hon är manipulativ och inte särskilt snäll, dessutom har hon eventuellt alkoholproblem? Med tanke på allt detta anser jag att du behöver lämna relationen så snart som möjligt. Sen finns det barn att ta hänsyn till så ni separerar på ett så bra sätt som möjligt för dem. 
    Du gjorde ett snedsteg och har försökt ta ansvar för det. Dessutom kan det vara så att du gjorde så då relationen inte var bra. Försök att förlåta dig själv där. 

• molly50
    Anonym (Q) skrev 2024-09-10 07:44:13 följande:

Vadå, du har ju gjort samma så uppenbarligen tycker du otrohet är ok. Du är precis med den du förtjänar, och det är hon också. Ni förtjänar varandra. 

Två fel gör väl inte ett rätt.
    TS var otrogen en gång,men tog ansvar för det,medans hon har varit otrogen flera gånger och skyller det på TS otrohet och tar inget ansvar för det hon gör.
    Jag tycker att TS borde lämna.
  • molly50
    Anonym (Dödsjäl) skrev 2024-09-10 11:20:54 följande:

Jag tycker absolut inte otrohet är okej även om jag gjort de kan även tillägga att det jag gjorde avbröt jag innan det han och gå för långt  (är fortfarande helt fel att de ens inleddes och jag försöker inte skylla bort något) samt att jag började gå till kurator för att jobba på mitt dåliga mående. de hon har gjort är fullbordade samlag med 3 st och 2 orala och gud vet vad. Samt även skickat nakenbilder till en 6e. Och det är vad jag vet om. 

Jag försvarar inte otrohet på något sätt,men du tog åtminstone ditt ansvar,vilket är mer än vad man kan säga att hon gör.
    Hon respekterar inte dig för fem öre.
    Jag tycker att du borde lämna. Det här är inte en sund relation,och inte en bra miljö för barnen att växa upp i.
  • Anonym (Bagaren)

Det korta svaret på din fråga är nej
    otroheten åsidosatt så låter ju ert förhållande inte friskt
    Hon låter verkligen inte som något att bygga något med, gör dig själv en tjänst
    planera ditt uttåg ur förhållandet.

Svar på tråden Hjälp mig min hjärna kan inte tänka