Inlägg från: Anonym (Borderlina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Borderlina)

Tatueringar 👍 eller 👎??

Jag är kluven till mina. För det mesta gillar jag dem men i vissa sammanhang ser det så trashigt opassande ut.

• Anonym (Borderlina)

När jag gifte mig var egentligen planen kyrka osv. Tänkte hur trashigt det kommer se ut i bröllopsklänning med mina tatueringar och hans konservativa kristna borgerliga släkt.

Funderade på att täcka över med kroppssmink.men vi gifte oss istället borgerligt pga drama (min syster och mor) så kunde vara som jag ville.

Just att se trashig ut inför hans mamma, mostrar, dotter osv. gör att jag inte gillar tatueringarna riktigt.

• Anonym (Borderlina)
    Anonym (B.Pitt) skrev 2024-09-12 15:11:39 följande:

Tatueringar är så white trash. 

Kanske, men är det så dåligt att vara White Trash då? .Det är ett nedsättande begrepp iofs men tänker "vit underklass" varför får inte vi ha klassmarkörer, klädstil och en egen klassrelaterad kultur? Medelklassen får ju ha sin, överklassen sin, men vår är...dålig? Varför? Jag gillar den. Kläderna, tatueringar, musiken, maten osv.

Förutom då i sammanhang med min mans släkt, då skulle jag vilja se övre medelklassig ut och inte ha tatueringar.
Svar på tråden Tatueringar 👍 eller 👎??