Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Tatueringar 👍 eller 👎??

Lenobia skrev 2024-09-09 16:33:34 följande:

Extremt WT.
    Och för att göra saken värre, så är det oftast något meningslöst motiv. Varför vill man utsätta sig för smärta, plus lägga flera tusen för något sådant? 

Men så sött..
    Så du bestämmer vad som skall räknas som meningslöst eller inte meningslöst? 🙄

Jag tror att den som har de motiven, du anser är meningslösa då, skiter blanka fan i att DU tycker det är meningslösa.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym skrev 2024-09-09 17:38:17 följande:
    Helt riktigt.

Mina motiv handlar om händelser i mitt liv, en del lätta att förstå andra inte.
    Om någon surkärring tycker att det är fult så får det vara så.

Är inte "överkluddat" på något vis, allt går att dölja om man vill.
    Sammanlagt 7 sittningar som resulterade i 6 vackra motiv.

Min man är inte tatuerad, för mig spelar det ingen roll. Iaf inte så länge det handlar om dödskallar med rosor ur ögonhålorna.

Gillar inte heller dessa "sugar skull's"..

Jag själv har motiv bakom mina motiv (non pun intended), fast för mig handlar det motiv som man kan använda motivationer..
    Som för exempel, fågel Fenix som representerar  "återfödelse" och "resa sig ur askan"..

• EnAnonumius
    Cathariiina skrev 2024-09-09 19:56:22 följande:

Den älskades namn är bara dumt, eftersom den älskade idag inte är det i morgon. Och då blir det laser... Barnens namn får mig alltid att undra om personen har dåligt samvete för att den inte bryr sig om barnen, inte tar sig tid med dem, eller rentav inte har vårdnaden om dem. För man tänker ju på sina barn mest hela tiden ändå, så länge som de är barn i alla fall, och deras namn och personnummer glömmer man ALDRIG. Det är inget man behöver ha med sig på huden hela tiden för att komma ihåg det... Barnen är med en alltid ändå. 

Nu har ju jag iofs inte mitt barns namn intatuerad.

Med det sagt...

Hur kan man ha en så fyrkantig och totalitär svartvit syn på varför man tatuerar in sina barns namn?

• EnAnonumius
    Anonym (Diss) skrev 2024-09-10 00:22:26 följande:

Men jag tycker mycket är fult på folk nu för tiden. Folk är jävligt duktiga på att förfula sig, man som kvinna, ung som äldre. 

Din höga häst du sitter på, har du döpt den till "Snobb"?
  • EnAnonumius
    Anonym (Diss) skrev 2024-09-10 13:18:58 följande:
    Kul du. 
    Dock är det sant. Kolla på gamla bilder från 40-50 talet. Folk klädde sig propert, hade inga disney-frisyrer, inga tatueringar, inga piercings eller töjningar. Folk såg ut som folk och höll sig i en sund form. Män såg ut som män och kvinnor som kvinnor. 
    De enda som håller en liknande stil idag är överklassen. Att klä sig propert och inte se ut som något katten släpat in har blivit en klassfråga, trots att det faktiskt är BILLIGT att se proper och naturlig ut. 

För att bolla tillbaka din egen kommentar så tror jag snarare det är folks strävan efter att sticka ut från mängden och få rampljuset på sig, som gör att "normalt" anses tråkigt. Så vem/vilka är det som sitter på sina höga hästar egentligen? 
    Ursäkta, och det är inte 1940-50..
    Vi är inne på 2024...

• EnAnonumius
    Cathariiina skrev 2024-09-10 15:13:14 följande:
    Ja? Det har gått åt fel håll sedan dess.
    Trist för er då, att folk inte bryr sig om er bakåtsträvare...😏
  • EnAnonumius
    Cathariiina skrev 2024-09-10 15:36:58 följande:
    Vad är det för "framåtsträvan" att människor ska se ovårdade, skitiga och nedgångna ut? Sådant gör aldrig något bättre, varken på individ- eller samhällsnivå.
    Wow, så var det dags för den totala svartvita synsättet igen från din sida. 🙄

Nyanser klara du inte av va? Utan allting måste dras till de yttersta svartvita i allting.

Bara för att folk inte följer era idéer på "propert klädda", så måste de vara per se sunkiga, skitiga och nedgångna. 🙄

Den enda som inte verkar må bra på  är ju ni gnäller och klagar på folk som väljer att göra som de själva vill.

• EnAnonumius
    Cathariiina skrev 2024-09-10 15:42:54 följande:

Som sagt, jag tycker faktiskt att det kan vara snyggt på en man någon sällsynt gång, men då måste det vara en man som är snygg och manlig och muskulös och sexig från början - tatueringen GÖR honom inte sexig, men den tar i alla fall INTE BORT från hans sexighet... som tatueringar brukar göra annars. Veka, omanliga män som tror att de ska bli "någon" för att de tatuerar sig, är bara patetiska. Men - något sådant här:  Tungan ute

Hittade du ingen bild på s.k "hunk" med en äkta tatuering för att stärka din dubbelmoral?

Inte ens en precis nygjord svart tatuering har en perfekt svart färg så som det är på bilden du lade in.

• EnAnonumius
    Anonym (Diss) skrev 2024-09-10 23:19:10 följande:
    Folk som ser sunkiga ut brukar oftast vara sunkiga. Mer eller mindre, = ha dåliga vanor, ha låg självkänsla, ha destruktiva beteenden etc. 

Varför tror du annars det är så viktigt för de allra flesta att klä upp sig för en dejt, en arbetsintervju eller för ett möte med banken om det inte vore för att ge ett bra intryck? 
    Och varför tror du att majoriteten av överklassen inte är fulla med tatueringar upp till halsen, har rosa hår och örontöjningar? 
    Eller så kan  det ju vara så pissenkelt att man har blivit lärd från barnsben att går man i kläder  xv, så är man en sunkig person med låg självkänsla, medan om  man klär sig i kläderna Yyz så har man bra självkänsla och man gör då ett "gott intryck".
    Då det är så viktigt att samhället kan sätta stämplar på folk...

Ja och? Även om överklassen kanske inte är överrepresenterade med gärgat hår och öronmärkningar, så säger det knappast något om deras självkänsla.
    Självkänslan kan knappast fejkas och/eller sitter i vilka kläder man bär.
    Anonym (Diss) skrev 2024-09-10 23:19:10 följande:

När det kommer till tatueringar är det dock något många skaffar under 20-års åldern när de fortfarande är "unga och dumma" och inte har hittat sig själva än. Och sen sitter tatueringen där livet ut.. 
    Synd. 

Fördomarna haglar här ser jag.

• EnAnonumius
    Cathariiina skrev 2024-09-11 14:57:57 följande:

Fast vad är det egentligen för fel med välvårade människor? Jag tror att vi alla skulle vara gladare, om vi själva och våra medmänniskor vore mer välvårdade. På samma sätt som vi skulle må bättre av fler klassiska byggnader, i stället för fyrkantiga betonglådor. 

Vad har byggnader med saken att göra? Skulle man inte kunna ha klassiska fina byggnader  i stället för betongklumpar, om man lät människor få lov att klä sig som h*n själv önskar utan att det skall komma patetiska människor och stämpla dem, med er nedvärderande stämplar som ni håller på med?

Jag anser att en människa har rätt att få klä sig i de kläder h*n trivs i utan en massa påhopp från VISSA omgivningen, med sina feta vidriga nedvärderande stämplar på dem?

Vad är det för fel med att låta människor få lov att vara sig själva och klä sig som de själva vill, och även få lov att tatuera sig, pierca sig om de så önskar?

Det går att ha ett trevligt välfungerande samhälle, även om nu inte alla följer en s.k  "proper klädsel" (vad nu en proper klädsel är) som vissa av er promotar.

• EnAnonumius
    Anonym (Diss) skrev 2024-09-12 00:02:21 följande:
    Ingen har väl hävdat att folk inte får göra som dom vill? Så varför så upprörd?
    Det påstod jag aldrig heller om du läser ordentligt.

• EnAnonumius
    Anonym (Diss) skrev 2024-09-11 23:48:37 följande:
    Du kan ju inte förneka att utseendet spelar roll i en mängd olika avseenden? 

Nej, självkänslan kan inte fejkas. Men man kan få bättre självförtroende genom att förbättra sitt utseende och med det, kan med tiden även en bättre självkänsla komma. 

När det gäller överklassen handlar ju deras utseende mycket om att ge ett gott intryck. Ingen vill göra miljonaffärer med någon som ser infantil ut. 
    Jag har inter förnekat något..

Är det något mer ord du skall lägga i min mun och tillskriva mig åsikter jag aldrig haft?

• EnAnonumius
    Cathariiina skrev 2024-09-12 21:03:15 följande:

För att det hör ihop, tatueringar är typiskt för uppgiven förortskultur:

Har du objektiv källa att länka till, som stödjer ditt påståenden?

Källan skall inte vara äldre än max 5år.

• EnAnonumius
    OlgaElvira skrev 2024-09-12 16:52:15 följande:

Tatueringar är idag nästan standard i vissa åldersgrupper. Jag tycker själv att de ser ?smutsigt ut?. Hur säkrar de att händerna ar rena? 

Hur säkrar de?
    Du en tatuerar tvättar sina händer för att sedan använda sig av latexhandskar (kirurghandskar) och så tvättar de av ytan som skall tatueras med bakteriedödande medel. Nålarna som används är sterila och de återanvänder inga nålar, eller färg de tappat upp i "färg kopparna", till nästa canvas, utan det slängs och tas nytt till nästa canvas.

Risken att råka ut för smitta, eller infektioner hos en tatuerar är inte högre än hos ett sjukhus. D.vs minimal här i västvärlden.

Svar på tråden Tatueringar 👍 eller 👎??