• Anonym (Hh)

Bästa intimrakningen

Tjejer (eller killar med för den delen), hur intimrakar ni er på bästa sätt?
    Jag får sånna enorma utslag när jag använder hyveln. Brukar köra med rakfunktionen på epilatorn så gott det går men kommer inte så nära och får det så slätt som jag önskar. 
    Alltid när jag har försökt med hyveln igen så smörjer jag med hydrokortisonsalva eller något annat för att mjuka upp men ser ändå ut som en prickigkorv.

Vad har ni för tips? Blir galen, vill kunna vara "helt" slät. 

• Svar på tråden Bästa intimrakningen
  • Fjäril kär

Mjuka upp huden med hett vatten så porerna öppnar sig. Rakborste eller duscha en stund

Använd raklödder ,tvål eller rakgele vid rakning 

Alltid ny rakhyvel/nytt rakblad - rakning innebär bakterier som ligger kvar i hyveln till nästa gång = infektioner, finnar, utslag etc 

Raka alltid medhårs 

Skölj av ordentligt med riklig mängd vatten när rakning är klar 

Smörj in efteråt med nåt mjukgörande tex barnolja , låt lufttorka 

ALDRIG torr-raka dig i underlivet 

Stressa inte 

• Fjäril kär

Använd ALDRIG kortisonsalva i underlivet och dess känsliga hud.  Barnolja, intim fuktkräm eller vaselin går bra men inget annat. 

• Anonym (Hh)

Det är inte så mycket "mellan benen" som problemet är utan ljumskarna och venusberget som är mest känsligt, och under skinkorna. Jag får lixom aldrig till det, och tyvärr hårig som fan 🙈
    Torrakar aldrig.

Har lite samma problem på benen men där blir det om jag rakar för tätt inpå, alltså rakar för korta strån. Rakar jag en gg/veckan så stråna är långa är det inga problem. Men just intimrakningen får jag inte till. 

• Anonym (Vaxa)

Jag har tyvärr samma problem som dig! Första tipset du fick kanske fungerar, har aldrig provat det själv. Men hårig som jag är, mörkt hår och snabb hårväxt så är vaxning mitt tips! 

Svar på tråden Bästa intimrakningen