• Anonym (Kvinna)

Varför slår han mig igen???

Jag försöker förstå.  Har så ont nu men är glad att han gick härifrån. 
    Jag kan igen inte gå utanför dörren,  vågar inte visa bilder på hur sönderslagen jag är igen. Min nära vän var bästa kompis med lotta rudholm , googla så vet ni.

Misshandlade kvinnor får ingen hjälp, jag inväntar död likt lotta.

Har någon någonsin lyckats????

Jag vill inte, orkar inte mer... Detta är ett helvete 

• Svar på tråden Varför slår han mig igen???
  • Anonym (Stopp)

Det är bara du som kan sätta stopp för misshandeln,
    Åk till sjukhuset nu.

• Anonym (Överlevare)

Vi är många som lyckats lämna . Jag visade mitt sönderslagna ansikte för att bevisa för mig själv och andra att såhär illa var det. 
    När jag insåg att han skulle slå ihjäl mig om jag inte flydde så kickade överlevnadsinstinkten in , jag flydde och lämnade allt . Pyjamas och tofflor var allt jag ägde. Men jag överlevde. 

Hjälp finns men det krävs att du måste ta första steget och tala om hur det är

• Xenia

Tog inte Lotta tillbaka sin anmälan? Misshandlade kvinnor kan inte få hjälp om det inte ber om hjälp. Har du kontaktat en kvinnojour?

Varför vågar du inte visa ditt ansikte? Skäms du? Det är misshandlades som ska skämma.

Du vet vad du bör göra. Åk till sjukhus, ko takt en kvinnojour, anmäl till polisen? Vad hindrar dig?

• Anonym (Feel u)

Hej, vill börja med att säga att det är inte ditt fel.
    Du gör inget fel i att lämna. Han bär all skuld Och ansvar för de som hänt!!! Ring polis eller åk till sjukhus. 

Kontakta kvinnojour.  Snälla gör något innan du blir en siffra i en sjuk statistik 

• Anonym (Gone)

Inget av detta är ditt fel, all skuld ligger på honom. Har du möjlighet att fly? Kan du ta dig till sjukhus eller polis? Kan du kontakta kvinnojour?

Du har inget att skämmas för men snälla, rädda dig själv. Jag önskar dig allt gott {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (+++)

Vad är det för hjälp du inte tycker att du får men som du skulle vilja ha?

• Eurydike

Jag lämnade mitt ex med hjälp av en kvinnojour. Dessutom blev jag erbjuden kontaktförbud av polisen. Rättegången ledde till att han blev dömd, så det går att lämna och få gärningsmannen fälld för misshandeln. Behöver du stöd i den processen så kan du skicka ett PM till mig! Kvinnojourer arbetar på så vis att de inte tvingar en att lämna (det ser antagligen annorlunda ut om barn är inblandade), utan de erbjuder stöd i processen när man själv är redo att ta det steget.

• Eurydike

Angående varför han slår så är det så enkelt som att han gör det för att han är en sådan som slår. Vissa människor tar till våld, andra inte. Jag har blivit slagen utan att själv ta till våld. Ibland räcker det med ett så litet misstag som att man kokar pastan en minut för länge. Eller att han bränner vid sina egna korvar. Annars kan det bero på att han hade tvättid men inte ville tvätta. En annan förklaring kan vara att han fick underkänt på tentan. Kort och gott, vissa slår andra av ingen anledning alls.

Svar på tråden Varför slår han mig igen???