• Anonym (M)

    Kondylom, har han varit otrogen?

    Hade kondylom för 10 år sen som jag läkte ut. Har inte haft nån vårta sen dess. Varit tillsammans med min man i 5 år och varit helt symtomfri.. tills nu. är gravid och har fått en vårta i Underlivet. Kan man få tillbaka kondylom när man läkt ut den? Eller är det mera troligt att min partner varit otrogen? Tycker i sånna fall att jag borde fått vårtan tidigare då jag varit gravid och haft nedsatt immunförsvar tidigare? men de kommer 3 graviditeten? han har också börjat raka pungen, vilket han annars aldrig gör? bör jag vara orolig? Eller finns de naturliga förklaringar? 

  • Svar på tråden Kondylom, har han varit otrogen?
  • Theaass99

    Han har varit otrogen. Konstig slump med rakad pung och kondylom direkt efter anser jag 

  • Anonym (Rakad pung)

    Jag tror det är du som varit otrogen.

  • Anonym (M)
    Anonym (Rakad pung) skrev 2024-09-07 15:45:31 följande:

    Jag tror det är du som varit otrogen.


    Vrf??
  • Anonym (Syrran)

    Kondylom är ett virus som kan ligga kvar vilande i flera år men vanligast är att om inga symptom synes efter ca 6 månader så har det läkt ut och krävs då att du smittas med ny hpv. Med det sagt så återkommer jag till den rakade pungen som tycks ha gjort entré i samma tidspann, ja är det en tillfällighet? Jag har själv rakat Kuken hux flux under en relation utan att något speciellt påverkat det utan det var enbart för att jag upplever det fräscht och skönt. Men i en annan relation rakade jag mig efter natt ha inlett en affär med en väldigt sexuellt aktiv kvinna. Kanske inte mycket till vägledning och vad gäller otrohet så är rådet att kolla andra parametrar kring din man och relation. De flesta män är urusla på att dölja liknande aktiviteter. Själv hade min älskarinna i 6 år innan hon avslöjade affären kan jag tillägga. 

  • Anonym (J)

    Kondylom försvinner väl inte. Det kanske är ditt immunförsvar som är lite påverkat och därför blossar det upp, 

  • Anonym (J)

    Viruset kan ha varit ?lugnt? förut, men att det har blossat upp nu när din kropp är påverkad av något annat.

  • Anonym (M)
    Anonym (J) skrev 2024-09-07 16:10:33 följande:

    Viruset kan ha varit ?lugnt? förut, men att det har blossat upp nu när din kropp är påverkad av något annat.


    Nej de läkte ju ut. Varit gravid och haft nedsatt immunförsvar utan att de kommit vårtor. Nu får jag det i samband med att han rakat pungen på 2 månader sen? så tror mera på otrohet. Han försökte även vara otrogen förut emot mig
Svar på tråden Kondylom, har han varit otrogen?