• MammaIda00

Era tidigaste tecken på graviditet

Hej på er! Har äntligen slutat med ppiller och fick tillbaka min ägglossning nu i tisdags (3/9). BIM är 18/9. Känner naturligtvis inget än men önskar så. 

Letar därför efter graviditetstecken hela tiden. Undrar vad erat första symtom på graviditet var, och hur tidigt det kom?
    Har en pojk som fyller 4 år snart men kan inte minnas vad första symtomen var, förutom utebliven mens.
    Tack på förhand! 

MammaIda

• Svar på tråden Era tidigaste tecken på graviditet
  • Anonym (My)

Har inte haft några tecken förrän några veckor in i graviditeterna 😊 Varit gravid 3 gånger. 

Många symtom man kan känna innan mensen kan ju likagärna bero på PMS. 

• cutepenguin

Mitt tidigaste och absolut tydligaste symtom var att jag blev otroligt yr på ÄL+7. Plussade på ÄL+10 och yrseln höll i sig i två veckor 😂 

Kanske fanns andra tecken också, men som tidigare kommentar så är ju gravidtetssymtom väldigt likt PMS. Men just att vara yr var inte ett PMS-symtom för mig 😂👍🏼 

• Anonym (Jag)

Tidigare graviditeter har det varit ömma bröst, kanske en vecka innan beräknad mens eller iallafall flera dagar innan. Men den här graviditeten (vecka 16 nu) kände jag inget alls i brösten förrän typ vecka 6-7. Kände faktiskt inte av den här graviditeten så mycket alls innan BIM. Kanske lite ?mensvärk? bara, det har varit ett tidigt tecken andra graviditeter också. Illamåendet har kommit runt vecka 6-7.

• Aliona

Har varit gravid två gånger. Varje gång fick jag tydlig metallsmak i minnen en-två dagar innan bim. 

När jag försökte skaffa barn hade kag massa symptom mellan äl och bim som ömmande bröst, konstig känsla i magen, illamående och sånt, men det stämde aldrig. Enda symptomet som bara kom när jag faktiskt var gravid var metallsmaken. 

• Anonym (2)

Har varit gravid två ggr. Fick båda gångerna symptom någon vecka innan beräknad mens. Förändrad kroppslukt, ömma bröst, gråtmild, överkänsligt luktsinne. Andra graviditeten även foglossning. 

• Aliona
    Aliona skrev 2024-09-05 20:50:14 följande:

Har varit gravid två gånger. Varje gång fick jag tydlig metallsmak i minnen en-två dagar innan bim. 

När jag försökte skaffa barn hade kag massa symptom mellan äl och bim som ömmande bröst, konstig känsla i magen, illamående och sånt, men det stämde aldrig. Enda symptomet som bara kom när jag faktiskt var gravid var metallsmaken. 

Ah, jag glömde, jag hade faktiskt nid-blödning också! Det måste ju vara tidigaste symptomet. 

Den natten hade jag en dröm som rätt tydligt symboliserade graviditet, och när jag gick upp hade jag haft nidblödning :) 

• Anonym (2)
    Aliona skrev 2024-09-05 20:52:21 följande:

Ah, jag glömde, jag hade faktiskt nid-blödning också! Det måste ju vara tidigaste symptomet. 

Den natten hade jag en dröm som rätt tydligt symboliserade graviditet, och när jag gick upp hade jag haft nidblödning :) 

Jamen det hade ju jag också första graviditeten! Glömde den jag också.  
  • Maymom

Nidblödning ÄL+9 ena grav.
    Uteblivna spottings ÄL+11 den andra grav.

Svar på tråden Era tidigaste tecken på graviditet