Pinsamt att lyssna på hög musik
Jag har alltid tyckt att det är pinsamt att lyssna på musik bland folk så dom hör vad jag lyssnar på. Är det fler här som känner likadant?
Jag har alltid tyckt att det är pinsamt att lyssna på musik bland folk så dom hör vad jag lyssnar på. Är det fler här som känner likadant?
Många känner INTE likadant då det från ingenstans kommit en trend att lyssna på musik via högtalaren i luren på bussen/tåget/gatan. Och alla lyssnar på samma sak dessutom, nån skitig trap.
Jag minns tiden när det var oförskämt att lyssna så högt så att det läckte lite ur lurarna.
Många känner INTE likadant då det från ingenstans kommit en trend att lyssna på musik via högtalaren i luren på bussen/tåget/gatan. Och alla lyssnar på samma sak dessutom, nån skitig trap.
Jag minns tiden när det var oförskämt att lyssna så högt så att det läckte lite ur lurarna.
Jag skulle inte lyssna på. Musik i det offentliga, inte så mycket för att jag tycker detr pinsamt men av någon slags respekt. Å andra sidan sjunger jag "högt", så andra skulle kunna höra, när jag rör mig ute, så det är ju lite motsägelsefullt.
Nej jag känner mig så trygg i mig själv att jag inte bryr mig vad andra tycker om min musiksmak.
Nej jag känner mig så trygg i mig själv att jag inte bryr mig vad andra tycker om min musiksmak.
Ja. Jag har alltid haft samma känsla. Den är inbyggd sedan så länge jag kan minnas.
Trum-intro tycker jag också är pinsamt på ett sätt som liksom rör mig personligen, för att det på något sätt blir en lång, ansträngd jaha-händer-det-nåt-väntan.
Att spela så andra hör ute i kollektivtrafiken/allmänheten är bara respektlöst, så ur den synvinkeln behöver du ju knappast ändra dig.
Däremot inte kul eller nödvändigt att skämmas såklart.
Men ja, jag håller med. Musiksmak har alltid känts som en privat grej för mig med.