• Anonym (Bb)

Gillar era bebisar bärsele framåt bättre?

Hej! 

min son gillar inte bärsele mot bröstet om vi inte tajmar att han sover. 

gillade era bebisar bärsele bättre sen när det kunde sitta framåt och vara vakna? 

• Svar på tråden Gillar era bebisar bärsele framåt bättre?
  • Maymom

Min gillar både och, utåt när han är vaken, inåt när han ska sova.
    Använde mest bärsjal första 3 månaderna.
    Första barnet ville mest sitta utåt så fick ha honom kortare stunder och tänka på att det inte blåste mot honom.

• Anonym (Bb)
    Maymom skrev 2024-09-04 22:38:08 följande:

Min gillar både och, utåt när han är vaken, inåt när han ska sova.
    Använde mest bärsjal första 3 månaderna.
    Första barnet ville mest sitta utåt så fick ha honom kortare stunder och tänka på att det inte blåste mot honom.

Hej! 
    ja men precis min son gillar bara att sova mot bröstet aldrig vaken, då får han panik. 
    Men jag vill gärna kunna bära runt honom exempelvis utomlands i bärselen när han blir lite större.

Så jag hoppas att han gillar att ligga vaken framåt senare :)
  • Maymom
    Anonym (Bb) skrev 2024-09-05 18:12:43 följande:
    Hej! 
    ja men precis min son gillar bara att sova mot bröstet aldrig vaken, då får han panik. 
    Men jag vill gärna kunna bära runt honom exempelvis utomlands i bärselen när han blir lite större.

Så jag hoppas att han gillar att ligga vaken framåt senare :)
    Det kan ju vara lite överstimulerande att vara utåt i dem när de är små. Det kan säkert ändras bara på nån månad.
  • Anonym (Py)

Jag skulle inte bära en bebis med ansiktet utåt längre stunder. Det är mycket intryck som är svåra att sortera. Jag bar mina på ryggen istället. Då kunde de se över axeln på mig, samtidigt som de kunde gömma sig när de behövda vila från intryck.

Svar på tråden Gillar era bebisar bärsele framåt bättre?