• Lolipopi

    Utomkveds Metotrexat hur lång tid?

    Behandlades för utomkveds med spruta för några veckor sedan. Hade högt HCG, då 5900 och stigande. Hur lång tid kan det ta att komma ner till 0? Efter blodprov en gång i veckan har det gått
    5900 -> 4000 -> 2000 -> 1600. 5 veckor har gått nu och tycker fortfarande värdena är så höga?. Kommer ju ta mer än 3 månader Tills jag får ÄL? 

  • Svar på tråden Utomkveds Metotrexat hur lång tid?
  • Sommarsnäckan

    Hej! Jag behandlades också med Methotrexate i mars pga misstänkt X. För mig tog det lång tid innan HCG var nere under 5. Värdet halverades ungefär på 1 v. Tyckte det tog lång tid och har inte fått något bra svar på varför det gjorde det. Ägglossning och mens kom dock igång som vanligt bara efter en månad. Så jag fick lämna prover 1 ggr/v from mitten på mars tom början på juni, då var värdet under 5 och jag behövde inte fortsätta med prover längre. Dock ska man ju enligt riktlinjerna vänta minst 3 mån med ny graviditet efter behandling, vi väntade 4 och nu är jag gravid igen. Hoppas du fått lite svar på din fråga ☺️ och att det ska gå bra för dig när det är dags att försöka igen! 

Svar på tråden Utomkveds Metotrexat hur lång tid?