Oense om fler barn
Hej.
Jag inser att ingen här kommer kunna svara på mina funderingar egentligen, och vet att jag måste prata med min kille osv. Men nu måste jag bara få ur mig lite och Evt få lite tankar tillbaka.
jag och min kille har en dotter på nästan två. Och min kille har ganska nyss avslutat sin pappaledighet på 9 mån. Han är utmattad osv. hon är ju väldigt intensiv.
han har gjort klart från början att han bara vill ha ett barn. Så det säger jag inget om. Och jag var väl ok med det med, man vet ju inte vad som väntar. Nu har jag dock insett att jag så gärna vill ha ett syskon. Efter intensiva diskussiner om detta her han ändå gjort klart att det är 1 som gäller. Det har varit väldigt jobbigt för mig att inse att jag måste försöka lägga detta bakom mig. Men i slutändan väljer jag ändå att va kvar med min kille. så får det bli. Men han vet hur jobbigt detta har varit för mig. fine, jag försöker jobba på acceptans osv.
nu har han dock senaste tiden vid två tillfällen fällt kommentarer i stil med ?om vi skulle ha en till...?.
varför säger han så? nu efter allt han tidigare sagt. Jag är öppen för att folk får ändra åsikt men då får man ju säga att man är osäker istället. Nu vet jag varken in eller ut och jag vet att jag måste prata med honom, men drar mig för det då det sällan är några trevliga samtal.