Varför känner jag mig inte förkrossad?
Hej!
Gjorde slut med min pojkvän på ca 1 år för en vecka sen. Jag grät mycket första dagarna, men sen typ igår/idag känner jag mig inte värst ledsen? Har gått igenom ett breakup förr, ett ?situationship? på 6 månader där jag på riktigt trodde jag skulle dö av saknad efter den människan (som även var en destruktiv relation). Men med min senaste så var relationen ändå relativt bra (iaf ej destruktiv) men kände att mycket saknades i vad jag söker hos en partner, och ärlighet var inte hans starkaste sida. Fick heller inte så mycket kärlek och bekräftelse från honom samt kunde han ej kommunicera om vår relation. kände länge på mig att det inte var mannen i mitt liv helt enkelt.
Klart jag inte känner att livet är bäst just nu men känns inte heller som att ?livet är över?, som man brukar göra? Känner mig mest likgiltig. Är rädd att jag kommer få en käftsmäll med sorg inom några dagar/veckor, eller att jag ska trycka undan dessa känslor för att de sedan ska komma fram om några månader? Det har man ju ingen lust med..
Har någon annan känt liknande efter ett breakup, precis som att ?Okej, det var det, nu fortsätter mitt liv? typ? Gråter såklart lite fortfarande men kan absolut kontrollera det.