Hur reser man med riklig mens?
Jag har väldigt riklig mens första. Så pass illa att jag måste byta binda med högst två timmars mellanrum. Det händer att jag blöder igenom på natten, något som aldrig har hänt tills nu men det är ju en sak att göra det i sin egen säng där jag kan tvätta allt direkt utan att skämmas och förstörs den så är det ju min egen säng.
Jag planerade resan efter när det skulle vara "säkert" att jag inte har mens men nu verkar den kanske komma precis då för att kroppen gjorde nåt annat än vanligt förra månaden.
Själva resan tar runt 15 timmar med mellanlandning och många flygtimmar. Bara där blir det problem när jag inte kan springa till toaletten hela tiden.
Sen ska vi bo hos vänner i tre nätter. Jag fasar. Både för att inte kunna göra nåt under dagarna som dom har planerat och för att kanske blöda i deras gästsäng.
Jag funderar allvarligt på att ställa in resan men mannen blir jätteledsen när jag säger det då det dessutom är vår första semester tillsammans på 6 år.
Vad kan jag göra? Jag brukar alltid vara hemma bara när mensen kommer för att det är hopplöst att ens gå ut på lunch.