• Anonym (Anonym (känner mig hemsk))

    Snus under graviditet

    Hej! Har tvekat mycket på att skriva detta men skulle verkligen behöva lite råd och höra andras erfarenheter. Det är så att jag är i vecka 7 och fick reda på graviditeten jätte tidigt. Jag har snusat länge pga min psykiska hälsa då jag har haft svår depression, ångest och har svåra trauman från min barndom.


    Jag försöker göra allt för att sluta testa alla olika saker som inte skadar barnet men det går inte jag mår så otroligt psykiskt dåligt av det.

    Jag tar nu max 4 snus per dag och inte längre än 10 minuter. Jag är rädd varje dag och känner mig så fruktansvärt äcklig och dålig. 
    Vill INTE ha någon som skrämmer upp mig (är redan rädd som det är) utan vill höra om det är någon som snusat under sin graviditet och inte fått komplikationer, såklart vill jag inte höra detta för att få mig att ha en orsak att fortsätta utan vill höra hur det gått för er andra för just nu mår jag så dåligt så jag vet inte vart jag ska ta vägen.

  • Svar på tråden Snus under graviditet
  • Anonym (Fri)

    Det spelar ingen roll om någon annan snusat sig igenom en graviditet, det är fortfarande bevisat att nikotin riskerar att skadar barnet både på kort och lång sikt. 

    Ta hjälp av vården för att hantera din ångest och bearbeta trauma. Det kommer inte gå över på en gång men du ska bli ansvarig för ett barn och behöver kunna hantera allt så bra som möjligt för barnets skull. Vården kan också hjälpa dig att bli av med nikotinberoendet. 


    Skulle något hända och du fortsätter snusa kommer du inte kunna förlåta sig själv. 

    Önskar dig lycka till! 
    / föredetta nikotinberoende som går hos psykolog för att lära sig hantera ångest och bearbeta barndomen. 

Svar på tråden Snus under graviditet