Treåring, jag är SÅ trött
Jag har en treåring och jag vet att de är intensiva. Men det är verkligen SÅ kämpigt nu. Allt, precis allt blir risk för sammanbrott. Allt, precis allt blir trots.
Det ska klättras på stolar vid mat, och då har han ramlat av och då blir det ju gråt av det. Men att säga till skapar en kedja av trots. Då ska han stå upp, sitta bakfram, inte äta, ha mer mjölk, sen springa iväg. Då plockas maten bort, men då blir det skrik att få mat.
Sen ska det bråkas med lillasyskonet, för att han vet han inte får slåss. Sen är det skrik om att gå ut, skrik om att gå in. Protester mot ytterkläder, och protester mot att inga ytterkläder togs på.
Ja, såhär tragglar vi på. ALLT blir skrik,besvikelser och trots vissa dagar känns det som.
Vi har väldigt rutinmässiga dagar, vi berättar i förväg när vi ska byta aktivitet. Vi har ingen skärmtid som kan bli triggande utan vi gör verkligen klassisk lek som Duplo, tåg, fotboll, sandlåda mm.
ÄR det här bara en fas? Vissa dagar känns det som jag blir tokig av att gå på äggskal för att precis allt blir ett NEJ och skrik