• Anonym (Sara 29476)

Positivt ägglossningstest och svagt grav test?

Jag har fått alltså fått positivt ägglossningstest på äl +12! Med clearblue. Har aldrig hänt förut. Har även fått ett mycket svagt positivt på grav test? Kan jag vara gravid?
    infogar bilder här under
  • Svar på tråden Positivt ägglossningstest och svagt grav test?
  • Anonym (Sara 29476)

• Anonym (Kanske)

Du får hoppas på det bästa 🤞
    jag litar personligen inte på några test från clearblue, men det ser lovande ut 😍

• Anonym (Sara 29476)

Ja hoppas verkligen! fick positivt ägglossningstest 20aug 😃 
    har inte bim förrens 7 sep då jag har lång cykel 😅

• Anonym (Digitalt)

Ett tips är att clearblue har digitala testa tidigt (upp till 6 dagar innan förväntad mens) som ger ett ?gravid? eller ?inte gravid?. 

Köp ett sånt så slipper du sitta och analysera streck, finns på fysiska apotek

• Anonym (Sara 29476)

ja precis! får åka och köpa ett sånt imorgon 😊 

• Anonym (Sara 29476)
  • Anonym (Sara 29476)

Här uppe bifogar jag två test till. Jätte dålig Kvalitet men något syns kanske? 

• Alvedon83
    Anonym (Sara 29476) skrev 2024-09-01 17:35:42 följande:
    Ser positivt ut👍😊
  • Anonym (Sara 29476)

vad roligt! nån som har nån ide om varför jag testar positivt på ägglossningstest ifall jag skulle vara gravid?  

• Anonym (Kanske)
    Anonym (Sara 29476) skrev 2024-09-01 20:11:42 följande:

vad roligt! nån som har nån ide om varför jag testar positivt på ägglossningstest ifall jag skulle vara gravid?  

Ägglossningstest kan reagera på fler hormon än lh ☺️
  • Anonym (Sara 29476)

Är det någon som varit med om att det reagerat så? 😃 Vill gärna veta 😊

• Anonym (Sladdis)

Jag fick starka ÄL test på ÄL+18. Visste att jag va gravid då men testade på skoj för att se om det stämde att LH-test reagerar på Hcg också ☺️

Anonym (Sara 29476) skrev 2024-09-01 20:40:23 följande:

Är det någon som varit med om att det reagerat så? 😃 Vill gärna veta 😊

• Anonym (Sara 29476)

Äl +13 nu och forfarande utslag på ägglossningstest men negativt på clearblue ultra tidigt digitalt.. blir så ledsen. Förstår inte hur clearblue kan få sälja dom testerna. Jag fick svagt positivt på alla andra tester av clearblue tidigt förutom digitalt. snacka om lurad 🙁

• nathalijjje

Ser svagt positivt på clearblue testen, men tyvärr är de testen kända för att visa fel...Jag köpte sådana flera gånger när jag försökte bli gravid, många gånger var de positivt men inget annat test var det. Så jag tycker du ska vänta någon dag med digitalt, och framförallt ta med morgonurinen. 

Ägglossningstesterna brukar visa positivt när man är gravid, det gjorde mina. 

När jag aktivt försökte bli gravid så köpte jag stickor från babyplan och graviditetskollen, sen när jag trodde jag såg något så köpte jag digitalt för att försäkra mig om att de var något. Annars blir man ruinerad. 
    Sen såg jag att du använde de lila clearblue äl testerna. Jag fick många gånger positivt på de testerna men aldrig några andra tester som jag ibland till och med testade med samma urin. Så många månader man trodde att man hade äl men inget annat test visade något. Jag började sedan men de vanliga rosa, då fick jag bara positivt när de andra var positiva också. Där köpte jag också stickor från babyplan och graviditetskollen.  (Ett tips är att testa med äl testerna på eftermiddag och kväll. Då är hormonerna som starkast, Jag testade alltid vid 14-15 och sedan vid kl 20-21. Då var de alltid starkare än på morgonen. 

Om du undrar något mer så är de bara att fråga på. 
    Lycka till!

Svar på tråden Positivt ägglossningstest och svagt grav test?