Balansera på gränsen
Jag skäms lite för att skriva om det här. För jag är vuxen och borde veta bättre.
Har också ett bra och stabilt liv så jag förstår inte varför jag dras mot det destruktiva på det här sättet.
Men jag håller på och ska gå ner i vikt, bara det att jag gör det på fel sätt. Jag VET att jag gör det på fel sätt (dvs dra ner alldeles för mycket på kalorier) men jag får en slags duktighetskänsla.
Det känns som jag gillar att balansera på den här destruktiva gränsen. Inte helt och fullt utveckla en ÄS men liksom... leva I gråzoner?
Jag har levt ett väldigt destruktivt (men inte så mycket ÄS, mer självskada och riskbruk med alkohol) liv i min ungdom men sedan jag träffade min partner för 17 år sedan har livet blivit mycket mer stabilt.
Jag går också hos psykolog och bearbetar gamla trauman men vill inte riktigt prata om det här med henne. För jag vill inte bli "stoppad". Jag vill ju fortsätta... och det är det som känns pinsamt.
Jag vet ju att jag egentligen skulle kunna gå ner i vikt mer "normalt" (även om jag enligt bmi är normalviktig) men det vill jsg inte.
Kanske har det inte alls med vikten att göra alls utan jag bara gillar känslan av att klara av att äta så lite som möjligt. Det känns som en prestation typ?
Hur gör man i det här läget? Någon som känner igen sig?
Hade jag inte haft familjen känns det som att jag hade hoppat rakt ner i den destruktiva pölen, men iom att jag har barn att ta hand om måste jag vara ansvarsfull. Därför verkar det bli en dans på gränsen...