• Fundersam Anhörig

Behöver hjälp! rensa i mitt hem

Hej

Bott på samma ställe i minst 20 år  nu i ett hus med både stora förråd och vind
    Har haft lite utmaningar i livet och saker har liksom fyllts på där de går stuva in, Inte så mycket där jag är men vind och förråd börjar bli väldigt fulla
    Jag mår dåligt av all röra men förmår inte själv ta beslut och inse vad som är värt spara., vad man bör slänga, Vad som går sälja sv.
    Allt har blivit övermäktigt och jag inser jag behöver hjälp för att komma igång och få en början i allt.

Någon som bor i Stockholmsområdet som gillar att rensa bland saker som skulle vilja hjälpa mig få en start så jag kan få ordning på livet igen. Mår så dåligt av allt. Av olika anledningar vill/kan jag inte ta hjälp av vänner i detta

Även andra tips tas tacksamt emot hur ni med utmaningar att göra er av med saker har gjort tas tacksamt emot

HJÄLP!!!

• Svar på tråden Behöver hjälp! rensa i mitt hem
  • Dexter dot com

Jag tog tag i utrensandet förra året. Gick igenom skåp och garderober inne och plockade ut allt som inte används sista året . Gjorde sen samma sak i garage och förråd . Vissa verktyg/maskiner fick vara kvar fast dom inte används så ofta. Kastade allt som var slitet och sålde det som var helt och rent på loppis jag hade hemma på gården .
    Eftersom jag lätt samlar på mig har jag nu regeln att ska nåt nytt in ska två saker ut.

Svar på tråden Behöver hjälp! rensa i mitt hem