• Anonym (Helena)

Vet du kvinna hur ditt kön ser ut?

Första gången jag tittade på mitt sköte i en spegel var när vi hade haft sexualkunskap i biologin. Jag var jättenyfiken och jämförde mitt kön med bilden i boken.
    Sen dess har jag tittat när jag hittat bättre bilder än skolbokens teckning, för att se hur det ser ut när jag kissar, når jag är kåt, när något känts konstigt och för att se om något ändrats efter att jag fött barn. 
    Jag har alltid trott att alla gör det. Att det är vanligt att vara nyfiken. Vilja veta allt. Men nu har jag förstått att det kanske inte är så vanligt ändå.

Hur är det kvinnor? Har ni tittat på era kön?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vet du kvinna hur ditt kön ser ut?
  • Eurydike

Vad mystiskt! Det blev ett annat svar än det jag röstade på 🙃 Men jag tycker om att ha koll på det mesta, alltifrån mitt kön till min ekonomi.

• Anonym (b)

Självklart har jag tittat. Skulle jag känna igen mitt kön i en "police lineup"? Probably not

• Eurydike
    Anonym (b) skrev 2024-08-30 17:27:32 följande:

Självklart har jag tittat. Skulle jag känna igen mitt kön i en "police lineup"? Probably not

Nej, det vette fasen om man skulle 🤔
  • Anonym (Nyfiken)

Jag blev själv väldigt förvånad när jag, i vuxen ålder, hade en diskussion med min mamma. Vet inte hur vi kom in på det men hon var övertygad om att kvinnor bara hade två hål, att urinet kom ur slidan. Visst, hon är inte purung men var tonåring på glada sextiotalet och fött barn och levt en del. Jag trodde verkligen att alla, om inte med hjälp av böcker, så på egen hand, utforskade sin egen anatomi. 

• Anonym (O)

Inget alternativ passar riktigt, men nej, jag vet inte exakt hur det ser ut och har nog aldrig kollat i spegel. Det har inte känts som något viktigt, bara ...

• Anonym (Har bra koll)

Då jag har hFmaft som yrke att visa upp mig på internet så vet jag hur mitt kön ser ut ur alla möjliga vinklar.

• Anonym (L)

Jag har en viss uppfattning om hur det ser ut men tittar bara när det är någon blemma eller inväxt hår. Att öppna könet och titta i detalj skulle kännas fel. Jag vet inte varför.

• Anonym ((¡))

Ja och jag hade absolut känt igen mitt kön i en lineup. Piercad klitta, dom inre läpparna syns inte alls förän jag är kåt o svullen o blommar ut. Och själva hålet ser ut som ett hjärta om jag särar på läpparna ordentligt.

I love her Hjärta

• Anonym (Tjej)

Självklart så har jag tittat på mitt könsorgan och jag tycker att det är rätt så snyggt

• Anonym ((¡))

Hahaha, komiskt att vi som gillar våra fittor får tummar ner. Eller ja, tragiskt eg, vi kvinnor ska ju hata våra kroppar då är det som det ska va eller hur. Skål

• Anonym (L)

Ni som har tittat. Varför gjorde ni det? Var det något särskilt ni ville kolla eller kändes det bara som att ni borde veta hur ni ser ut?

• Anonym (b)
    Anonym (L) skrev 2024-09-02 10:51:27 följande:

Ni som har tittat. Varför gjorde ni det? Var det något särskilt ni ville kolla eller kändes det bara som att ni borde veta hur ni ser ut?

Troligen för att KP eller någon mer tjejtidning eller t.om en skolbok uppmuntrade att titta hur det ser ut med spegel. För att ha koll + vanligt råd om man börjar använda tampong
  • Eurydike

Jag kollade nog mest för att den sitter så att jag inte redan ser den. Om den satt annorlunda hade jag inte behövt göra ett aktivt val att kolla, om du förstår hur jag menar? Tror få män reflekterar över att de kollar på sitt könsorgan, eftersom det är rakt framför nosen på dem 🤔
  • Anonym (Har bra koll)

Det är ju inte bara för könet men det ingår i hur jag ser ut. Det är mycket för att jag vill kunna se mig som någon som ser på mig ser mig, veta vilka vinklar/perspektiv som blir snyggast. (Generellt grodperspektiv snett uppåt) Numera visar jag bara upp mig för min man, men behovet att det skall se så bra ut som möjligt när jag dansar/showar för honom är starkt hos mig, så jag vill veta vart han står/sitter, hans huvudhöjd så jag kan anpassa efter det. Jag övar mycket när jag är ledig och han är på jobbet.  
  • Anonym (Helena)

Första gången var det av nyfikenhet. Jämföra med bilden i biologiboken. Visst fanns det lite undertoner av sex och att göra något busigt och förbjudet. Det var ju ändå kön och sexualkunskap det handlade om. 
    Sen har spegeln kommit fram igen allt eftersom jag lärt mig mer om anatomin eller jag har behövt undersöka något som känts konstigt.
  • Anonym (L)
    Anonym (Helena) skrev 2024-09-02 20:10:21 följande:
    Första gången var det av nyfikenhet. Jämföra med bilden i biologiboken. Visst fanns det lite undertoner av sex och att göra något busigt och förbjudet. Det var ju ändå kön och sexualkunskap det handlade om. 
    Sen har spegeln kommit fram igen allt eftersom jag lärt mig mer om anatomin eller jag har behövt undersöka något som känts konstigt.
    Jag känner igen känslan av att det skulle vara busigt och förbjudet men för mig är det mer hämmande än lockande. 
  • Anonym (zxcv)

Självklart har jag tittat hur jag ser ut där nere. Inte konstigare än att ibland kolla hur håret ser ut bakifrån eller titta mellan tårna. 

• Anonym (Slätrakad)

Jag kollar på mitt underliv varje gång som jag rakar det 

• Zfinx

Det finns inget vackrare än en kvinnas kön!
    Och den härliga knoppen.
    Älskar att smaka på henne och bara beundra nåt så vackert. Sen att ge henne en ordentlig orgasm.

Tack kvinnor för ni är så vackra!

Kram

• Anonym (zxcv)
    Anonym (L) skrev 2024-09-04 07:07:22 följande:
    Jag känner igen känslan av att det skulle vara busigt och förbjudet men för mig är det mer hämmande än lockande. 
    Vad ledsamt att du finner det hämmande att se hur du ser ut överallt.
    Pratade ni aldrig om kroppen och dess funktioner, pubertet, sex och preventivmedel etc. hemma under uppväxten? Om ni gjorde utan skambeläggande, var kommer den där hämmade känslan ifrån?

Kram!
Svar på tråden Vet du kvinna hur ditt kön ser ut?