• Anonym (Rob)

Korta killar och dejting på Svtplay

Nu har svt tagit upp problematiken som korta killar har när det kommer till dejting.

www.svtplay.se/video/j7dJvYm/jag-vill-bli-en-short-king

Jag har sagt det förr. Men hur kan kvinnor vara så öppna med sina preferenser om att männen ska vara lång. Men blir ett jäkla liv om männen är öppna med att kvinnan ska vara smal?
    Mannen kan inte påverka sin längd. Men kvinnor kan påverka sin vikt.

• Svar på tråden Korta killar och dejting på Svtplay
  • Anonym (T)

Ingen bryr sig om dina preferenser, det är ju du som bryr dig om andras preferenser samt tycker att kvinnor ska banta ner sig till högst 19 i BMI för att du vill det. 

Vilken kvinna vill ha en man som sitter och gnäller om sin längd på FL? 

• Anonym (Rob)
    Anonym (T) skrev 2024-08-30 17:12:16 följande:

Ingen bryr sig om dina preferenser, det är ju du som bryr dig om andras preferenser samt tycker att kvinnor ska banta ner sig till högst 19 i BMI för att du vill det. 

Vilken kvinna vill ha en man som sitter och gnäller om sin längd på FL? 

Jag gnäller inte över min längd. Däremot gnäller jag pga av övervikten i samhället.  
  • Anonym (Rob)

Jag gillar att man i programmet besökte tjejerna som skämtar massor om korta killar.

Han skulle ha ställt motfrågan.  Hur hade en podd med två killar som öppet pratade om sina preferenser för smala tjejer blivit mottagen ? Samtidigt som man snackade skit om tjocka tjejer ?  Förmodligen hade de blivit kallade incels och allt annat skit som på FL.

• Anonym (T)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-30 17:41:16 följande:
    Jag gnäller inte över min längd. Däremot gnäller jag pga av övervikten i samhället.  
    Läs din TS. Och dina andra trådar. Du bryr dig om kvinnors vikt av en anledning, för att du inte hittar jättesmala tjejer. 
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Rob) skrev 2024-08-30 17:41:16 följande:
    Det är ju precis vad du gör, varför skrev du annars tråden och bifogade klippet?

Du skiter väl i övervikten i samhället, rent generellt, du är bara sur för att du inte hittar en tjej som är tillräckligt smal och som dessutom vill ha dig som är så kort.

Är du spinkig också?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (T) skrev 2024-08-30 17:59:01 följande:
    Läs din TS. Och dina andra trådar. Du bryr dig om kvinnors vikt av en anledning, för att du inte hittar jättesmala tjejer. 
    Och de i sin tur beror ju på att det inte finns några smala tjejer längre. Iaf, är de lätträknade och oftast upptagna redan.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-08-30 17:59:23 följande:
    Det är ju precis vad du gör, varför skrev du annars tråden och bifogade klippet?

Du skiter väl i övervikten i samhället, rent generellt, du är bara sur för att du inte hittar en tjej som är tillräckligt smal och som dessutom vill ha dig som är så kort.

Är du spinkig också?
    Nej, fick ju nyss höra på FL att jag var tjock. Trots att man inte tar hänsyn till att muskler väger :D
  • Anonym (Vem)

Vem säger att killar inte får ha preferens att tjejen ska vara smal?

Du får ha vilka preferenser du vill, både som man och kvinna. Det man INTE får göra är att försöka ändra på någon så att de passar in på ens preferenser.

Oroa dig inte ts, ingen tycker att du ska tvingas dejta en tjock tjej.

• Pixxel

Du har rätt Rob i att kvinnor är längdfixerade och att övervikten är ett problem i samhället. Men tycker verkligen du är sämst på att uttrycka dig på ett bra sätt i ett forum.

• Anonym (Rob)
    Pixxel skrev 2024-08-30 18:06:04 följande:

Du har rätt Rob i att kvinnor är längdfixerade och att övervikten är ett problem i samhället. Men tycker verkligen du är sämst på att uttrycka dig på ett bra sätt i ett forum.

Ja, jag uttrycker mig lite klumpigt. Men visst har jag rätt ? 
Svar på tråden Korta killar och dejting på Svtplay